Cruentus Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Fikk HF200 idag og kjøpte utenom et minnekort på 16GB fra Sandisk. Typen heter Sandisk Extreme SDHC kort med opp til 30mb/s og er klassifert som klasse 10. Men når jeg setter minnekort i kamera,skal stille video kvalitet til FXP or MXP så står det midt på skjermen "Cannot record movies in MXP/FXP mode on this memory card" WTF ? Fant svaret selv. Svaret Litt på trynet canon sin nettside. Jeg ligger ved rette link men når man klikker på linken i ettertid så kommer bare support & Service siden frem. hmm Dette er egentlig feil fra butikken jeg bestilte kamera og minnekort fra. Jeg bestilte 30mbit/s minnekort ja men klasse 6, ikke klasse 10 som jeg mottok. Men da vet jeg i ettertid at klasse 10 ikke virker 100% på dette kameraet. Oppdatering Dette er så utrolig frustrende. Mottok mitt nye kort idag som skulle være Sandisk Extreme III 30MB/s Edition. (klasse 6) Det står tydelig Klasse 6 på dette kortet men den store overraskelsen min var da jeg åpnet esket og ser på selve minnekortet som ligger inni. Og på det minnekortet står det klasse 10. Hvordan i (#"&"¤"¤#/ går dette an ? Dette er så klart ikke butikken sin feil men alikevel er jeg så utrolig irritert nå. Ligger ved bilde. Boksen under og boksen inni esken ligger oppå med minnekort inni. Endret 13. januar 2010 av Cruentus Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Lenken går ikke direkte til svaret. Jeg måtte lete litt selv og fant: Solution: The camcorder can only record in MXP/FXP mode to Class 4 or Class 6 memory cards The camcorder can only record in MXP/FXP mode to memory cards which report to the camcorder a speed class of Class 4 or Class 6. Cards which do not report these card speeds to the camera will not be able to record at the higher quality settings. Det var dumt da. Samme begrensningen er på HF-S100/S10. Det var godt å vite så jeg ikke går i samme fella. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå