LFCstar Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei. Har etter jeg kjøpte meg windows 7 slitt med å få utorrent til å fungere. Problemet er at jeg etter ca 10-20 min med bruk av programmet merker at nettet fryser seg sammen og det eneste jeg kan gjøre er å starte PCen på nytt. Når jeg skulle sjekke porten min via utorrent port checker fikk jeg opp følgende melding. http://bildr.no/view/563209 Er det noen som kan være så snille å hjelpe meg i å få i gang uTorrent ordentlig igjen. Fungerte utmerket når jeg hadde vista på den helt samme PCen, og når jeg prøver uTorrent på min mors bærbare på via samme nettverk så fungerer det perfect. Noen som kan ta seg den bry og hjelpe meg? mvh Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei. Har etter jeg kjøpte meg windows 7 slitt med å få utorrent til å fungere. Problemet er at jeg etter ca 10-20 min med bruk av programmet merker at nettet fryser seg sammen og det eneste jeg kan gjøre er å starte PCen på nytt. Når jeg skulle sjekke porten min via utorrent port checker fikk jeg opp følgende melding. http://bildr.no/view/563209 Er det noen som kan være så snille å hjelpe meg i å få i gang uTorrent ordentlig igjen. Fungerte utmerket når jeg hadde vista på den helt samme PCen, og når jeg prøver uTorrent på min mors bærbare på via samme nettverk så fungerer det perfect. Noen som kan ta seg den bry og hjelpe meg? mvh Legg til uTorrent som gyldig program i Windows Firewall. Kan kansje hjelpe, men det burde ikke virke en liten stund for så å frys. Kanskje verdt et forsøk. Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Det ble gjort under installasjonen det var en mulighet sm jeg takket ja til. Men bare for å sjekke hvordan kan jeg sjekke det? Og har du peilling på SS jeg la ut? Hvorfor er det ikke en åpen port? :S Hvordan kan jeg få min PC til å bruke en bestemt port hver gang? mvh Endret 8. januar 2010 av LFCstar Lenke til kommentar
Henning- Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Du må inn på routern og åpne porten. enkel og grei guide:HER Finn routern og følg instrukser. Edit : Du må selvsagt åpne den porten som du ser på bildet ditt at ikke er åpen. Du må også passe på at det ikke er avhuket random port i utorrent. Tror det er default at den ikke er huket av. Endret 8. januar 2010 av Henning- Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Takk for svar:) Er ikke veldig god på noe som har med teknologi og gjøre og vet egentlig ikke hva en router er? Vis det er selve internet boksen så er det en speedtouch fra telenor, men denne er ikke å finne innpå den linken du sendte meg. Så hvordan får jeg åpnet og brukt en fast port som er åpen ? Jeg har ikke noen kryss i random port, er dette riktig ? mvh Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Det er vel kanskje ikke i routeren det sitter i og med at andre maskiner på samme nett, men forskjellig OS ikke har samme problem? Det spesielle er jo også at "nettet fryser", og da tror jeg det menes at ingen browsere eller noe får kontakt med omverdenen. Når nettet fryser kan du forsøke å pinge routeren eller komme i kontakt med den via en browser. Om du benytter en annen brannmursløsning (Eks. Norton Internet Security) bør du også sjekke at uTorrent slipper gjennom der. Lykke til Endret 8. januar 2010 av Ned Flanders Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Og hvordan sjekker man om diverse sikkerhetsprogram slipper igjen utorrent? Men ser jo ut som at problemet er at jeg ikke finner en åpen port, for det trenger man vel vis man skal alste ned ting? Eller tar jeg feil? Vil det si at vis jeg finner en åpen port så skal det fungere? For da kan jeg vel bare ta porten fra min mors bærbare mvh Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Og hvordan sjekker man om diverse sikkerhetsprogram slipper igjen utorrent? Men ser jo ut som at problemet er at jeg ikke finner en åpen port, for det trenger man vel vis man skal alste ned ting? Eller tar jeg feil? Vil det si at vis jeg finner en åpen port så skal det fungere? For da kan jeg vel bare ta porten fra min mors bærbare mvh Det er ikke sikkert, kommer an på instillingene i brannmuren du bruker på din PC, samme portnr. som virek på din mors PC behøver ikke virke på din. Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Kan du muligens hjelpe meg med disse innstillingene da? Hadde satt stor pris på det Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kan du muligens hjelpe meg med disse innstillingene da? Hadde satt stor pris på det Kan du først prøve et par ting: når du sier at "nettet fryser" kan du da pinge routeren din? /start/kjør/cmd ping IP-adresse til router Kan du samtidig også se om du kommer ut på nettet med din PC, forsøk start.no eller msn.no Når "nettet fryser" virker uTorrent fra din mors maskin? Ikke restart maskinen den når nettet fryser, men forsøk de 3 tingene over først. Hva slags sikkerhespakke bruker du og hva slags router? Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Skal prøve disse tingene med engang, men har tatt meg bryet med å teste ut port nr som moren min hadde på utorrent. Vis det fungerer så er jo problemet løst. Men vis nettet fryser seg igjen skal jeg sjekke disse tre tingene. Komme ikke på noen nett side når nettet fryser seg nei. Hvordan sjekker man sikkerhetspakke og router? mvh Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Skal prøve disse tingene med engang, men har tatt meg bryet med å teste ut port nr som moren min hadde på utorrent. Vis det fungerer så er jo problemet løst. Men vis nettet fryser seg igjen skal jeg sjekke disse tre tingene. Komme ikke på noen nett side når nettet fryser seg nei. Hvordan sjekker man sikkerhetspakke og router? mvh Du må nesten titte på routeren og se hva som står på den. Når det gjelder sikkerhetspakke så er det mange nye PC'er som blir levert med prøveversjon av Norton IS, McAfee, eller Panda, du kan sikkert finne ut hva det er om du ser i kontrollpanelet og titter under programmer /legg til/fjern programmer tidligere) Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Routeren er fra telenor, speedtouch. Du mente antivirus program? Har Norton internet security 2009 Cden så vurderer å innstallere den. Men fant en på nettet ved navn AVG Anti-Virus Free Edition 9.0.704. http://download.cnet.com/AVG-Anti-Virus-Fr....html?tag=mncol Som jeg syntes så bra ut så installerte istedenfor den etter å ha lastet ned den. Hvilken av disse to anbefaler du mest? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Routeren er fra telenor, speedtouch. Du mente antivirus program? Har Norton internet security 2009 Cden så vurderer å innstallere den. Men fant en på nettet ved navn AVG Anti-Virus Free Edition 9.0.704. http://download.cnet.com/AVG-Anti-Virus-Fr....html?tag=mncol Som jeg syntes så bra ut så installerte istedenfor den etter å ha lastet ned den. Hvilken av disse to anbefaler du mest? AVG free er bra og den inneholder ikke noen brannmur. Du er sikker på at du ikke har en evalueringsversjon av Norton eller noe annet installert i tillegg? Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Så du anbefaler AVG Free istedenfor norton internet security 2009? Hva mener du ? Om jeg har noen norton program installert? Nei formaterte hele pcen før jeg la inn windows for noen dager siden, etter det har jeg kun hatt avg Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Så du anbefaler AVG Free istedenfor norton internet security 2009? Hva mener du ? Om jeg har noen norton program installert? Nei formaterte hele pcen før jeg la inn windows for noen dager siden, etter det har jeg kun hatt avg Hei, Et par siste spørsmål: Kjører du 64 bits Win7? Hva slags nettverkskort bruker du, se i kontrollpanelet/system. Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Kjørte 64 bit, men ettersom nettet drev å hopte ut hver gang etter en liten stund med uTorrent tenkte jeg at det kanskje var pga 64 bit. Så innstallerte 32 bit istedenfor i dag tidlig Men ser ikke ut som om problemet er løst. Men etter at jeg skiftet port til den samma som var på min mors bærbar så har den kommet opp i 50% Ser ut som problemet muligens er fikset da? Kan rapportere tilbake om 2 timer:) Da føler jeg det er litt dumt at jeg gikk tilbake til 32 bit ettersom det kun var port det var noe galt med, enig? Men det skal ikke ha noe å si at jeg fikk vista 32bit når jeg kjøpte PCen men når jeg kjøpte w7 så installerte jeg først 64 bit? Det funket jo bra, med unntak av problemer med uTorrent. Altså;Det er mulig å installere w7 64 på en pc hvor jg hadde vista 32? Fant ikke nettverkskort :S Hvor innpå system, stod ikke noe om det der. mvh Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Kjørte 64 bit, men ettersom nettet drev å hopte ut hver gang etter en liten stund med uTorrent tenkte jeg at det kanskje var pga 64 bit. Så innstallerte 32 bit istedenfor i dag tidlig Men ser ikke ut som om problemet er løst. Men etter at jeg skiftet port til den samma som var på min mors bærbar så har den kommet opp i 50%Ser ut som problemet muligens er fikset da? Kan rapportere tilbake om 2 timer:) Da føler jeg det er litt dumt at jeg gikk tilbake til 32 bit ettersom det kun var port det var noe galt med, enig? Men det skal ikke ha noe å si at jeg fikk vista 32bit når jeg kjøpte PCen men når jeg kjøpte w7 så installerte jeg først 64 bit? Det funket jo bra, med unntak av problemer med uTorrent. Altså;Det er mulig å installere w7 64 på en pc hvor jg hadde vista 32? Fant ikke nettverkskort :S Hvor innpå system, stod ikke noe om det der. mvh uTorrent, Win7 og enkelte nettverkskort er en meget dårlig kombinasjon, spesielt 64Bit Win7 og nettverkskort med Ralink chip eller Nvidia chipsett. Det sies at problemet er driver relatert, men det er ikke kommet noen nye drivere enda. Ralink brukes i mange trådløse nettverkskort, bruker du en AMD CPU er sjansene store for at du har Nvidia chipset og du vil få det problemet du beskriver. Googlet akkurat på det (skulle ha testet det før) og du kan sjekke selv ved å Google på "utorrent locks win7 network". Du finner mange svar i uTorrent sine fora. Hold meg underrettet her om hvordan det går, lykke til. Endret 8. januar 2010 av Ned Flanders Lenke til kommentar
LFCstar Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Takker for svar. Jeg har en intel core 2 quad Q8200 prosessor, Nvidia GEforce 9600 GT kort så ser du noe problem i det? Og kan du svare på om det er best med AVG eller norton internet security 2009? Jeg skal skrive tilbake om en time eller to om torrenten fungerte å laste ned etter å ha fikset porten til en gyldig en Btw er det dumt å gå tilbake til W7 32 bit? Taper jeg mye på det i forhold til W7 64? Har 1000 GB harddisk og 4096 GB ram. mvh Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Takker for svar. Jeg har en intel core 2 quad Q8200 prosessor, Nvidia GEforce 9600 GT kort så ser du noe problem i det? Og kan du svare på om det er best med AVG eller norton internet security 2009? Jeg skal skrive tilbake om en time eller to om torrenten fungerte å laste ned etter å ha fikset porten til en gyldig en Btw er det dumt å gå tilbake til W7 32 bit? Taper jeg mye på det i forhold til W7 64? Har 1000 GB harddisk og 4096 GB ram. mvh AVG er gratis og funker veldig bra, siste versjon støtter Win7. Jeg har installert den hos flere kunder. Nis2009 koster en del med mindre du får den gratis sammen med internett abo. (eks. Telenor). Det er en pakke med flere funksjoner, men jeg vet ikke hvordan Win7 funker med denne. Har ikke sjekket det for jeg ble så pass irritert på Nis2006 (den brukte til tider 90% av alle maskin ressurser) at jeg har ikke brukt Nis siden det. I tillegg er det et rent helvete å få fjernet Nis fra maskinen din selv om en bruker Nortons renseprogram er regsiteret fullt av skitt og drivere ligger spredd på hele disken. Så det korte svaret er: Hold deg til AVG med mindre Nis2009 er MYE bedre enn tidligere versjoner. Med det maskinoppsettet du har er det sansynlig at du bruker Intels nettverksdriver om du ikke bruker et trådløst nettverkskort. Om du stort sett bruker maskinen til spill ville jeg holdt meg til 32 bit Win7. Den skal være litt raskere i spill. Det er liten vits i å bytte til 64 bits med mindre du kjører noen heftige databaser ol. Lykke til videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå