Olum Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg tok turen ned på Oslo City for å bruke gavekortene mine på nyttårssalget 2. januar. Det er slike elektroniske gavekort som man bruker i kortterminalene. Jeg fikk beskjed om at det var tekniske problemer med disse. Jeg spurte hvor lenge dette ville vare, men det kunne ikke folkene informasjonen svare på. Jeg ringte dit 4. januar, men problemet var enda ikke løst. Da jeg stakk turen innom der i går fikk jeg gladnyheten om at problemet var løst, men at det fremdeles var problemer i kortterminalene på Accent og Tanum. Dette gjorde ikke meg noe, da jeg skulle kjøpe filmer på Platekompaniet. Siden dette var i et friminutt på skolen, rakk jeg ikke kjøpe filmer da, så jeg stakk dit igjen i dag for å handle. Etter å ha brukt lang tid både på å finne filmer og å stå i kø, fikk jeg nok en gang beskjed om at gavekortene ikke funker. Jeg fortalte dama bak disken at jeg hadde vært i informasjonen dagen før og at hun sa det skulle funke. "Det funker ikke nå" var det eneste hun kunne fortelle meg. Nede i informasjonen igjen fikk jeg høre at det systemet på Platekompaniet stoppet å funke igjen i dag. Det var visstnok Telenor sin feil, fordi Oslo City hadde ventet i et halvt år på at de skulle komme og fikse problemet. Hvordan kan det være lov å selge gavekort når de har hatt problemer med det et halvt år? Og helt uten å informere om det. Jeg er også redd for at jeg kommer til å miste nyttårssalget siden de fremdeles ikke klarte å gi meg en klar beskjed på når problemet ville være fikset. Bør jeg tipse Forbrukerrådet om dette? Eller bør jeg kreve penger for gavekortet mitt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Finnes det noen avtalevilkår knyttet til gavekortet? I mangel av annet å forholde meg til: Gavekort skal kunne veksles i varer. At kortene ikke kan benyttes, er mislighold av avtalen fra Oslo Citys side. Misligholdet er vesentlig og avtalen kan heves, med den følge at det som er ytt, tilbakeføres. Oslo City får gavekortet, du får hva som ble betalt. Endret 8. januar 2010 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Så jeg kan gå i informasjonen (der man kjøper gavekort) og be om pengene tilbake? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det er det sindres konkluderer med, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå