Takkformeg Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=579038 Står at det frarådes ikke at det er ulovlig ? =) Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Sjø er da ikke utmark, men med mindre det går vei ned til havet, så vil man måtte passere utmark for å kunne komme seg ut på vannet. Det er en del fallgruver, bl.a må man huske på at dersom folk ferdes på isen der man er, vil det i uansett tilfelle være ca. totalforbudt å ferdes der med motorisert kjøretøy pga fare for at skade kan oppstå (ref. vegtrafikkloven). Utløp av elver (der man helst ikke burde oppholde seg av andre grunner) kan regnes som vassdrag og dermed er det utmark. I tillegg vil strandsone og badeområder være regnet som utmark. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Men uansett, om det er lov eller ei. Hva er egentlig poenget? Er vel tilnærmet ikke noe som er mer å leke med livet. Er man uheldig og får et slag i isen, ved at man feks. kjører oppå noe elns så bærer det igjennom. Jeg vet om 7 stykker som har vært så idioter å leke på isen, 3 av de er døde. Resten gjør det ikke igjen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Saltvatn frys mindre enn ferskvatn. Skal du kjøre på is vil eg anbefale å ta det på eit vatn. Å kalle det "lære seg å kjøre på glatta" blir for tåpelig. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Man er som oftest tøff før man begår seg utpå. Men sannheten og erfaringen er kanskje noe annet etterpå. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Man er som oftest tøff før man begår seg utpå. Men sannheten og erfaringen er kanskje noe annet etterpå. Nå snakker vi ikke om en bil på flere tonn, men en gokart på 170 kg når fører sitter oppi.. dette tilsvarer en familie som går i flokk... Fant ut at jeg ikke kan kjøre på is med karten likevel, for må passe på å ikke suge inn snø i innsuget, og kle sylinderen inn i noe godt og varmt... Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Okei, da må jeg beklage. Trodde igrunn at det var snakk om en bil eller noe annet kjøretøy. Så det er jo litt annet med en liten gokart. Men må da være mye moroere å kjøre med en kart hvor man har fast grep, enn på glatta. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Sånn apropos: http://www.fvn.no/lokalt/article732200.ece De ble visstnok gitt "strenge advarsler". Vel-vel. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Okei, da må jeg beklage. Trodde igrunn at det var snakk om en bil eller noe annet kjøretøy. Så det er jo litt annet med en liten gokart. Men må da være mye moroere å kjøre med en kart hvor man har fast grep, enn på glatta. Jau er gøy på bane, men hadde vært interresant å prøve noe annet. Er snakk om ispigg da skal gi plenty grep =) Jeg har testet en impreza på isbane og det var utrolig artig. Men fikk vite at det ikke er no lurt med kart på is for må isolere sylinderen for å få den varm nok, og sørge for at is og snø kan komme inn i innsuget.. Ang. Fvn artikkelen... Innlandsvann... Vi snakker om sjøen her Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3460244.ece Her står det at det er forbudt, men det er på grunn av at det er et fredet vann. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Kort forklart: Det er ikke lov å kjøre på islagte vann. Det er derimot ingen lov som sier du ikke har lov til å kjøre på islagt sjø. Da gjelder helt vanlige lover. Siden det ikke er noen skilting er det samme fartsregler som tettbebygd område (50 kmt) og ikke tettbebygd område (oppmot 80 kmt) Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Da fikk vi ett svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå