Latias Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hva er greia med at man har brukernavnet i linken til profilen? Eksempel: http://upgrade.diskusjon.no/user/58981-tsp/ Hvorfor står det "tsp" der også? Det gjør jo linken unødvendig lang. Tenk om noen har et veldig langt brukernavn, da blir jo linken også veldig lang. Noen måte å fikse det på? EDIT: En ting til. Kommer man til å se hvem som har hvem som venner? Endret 8. januar 2010 av Latias Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg tror jeg ser fordelen med det. Det vil gjøre det vanskeligere å "crawle" alle brukerne for å samle epost-adresser blant annet. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Dette er fordi user-friendly-urls er slått på, jeg vet ikke om det kommer til å bli slått av. Brukervennlige lenker skal gjøre det lettere for folk å se hva de blir lenket til i for eksempel praterom og lignende, i tillegg til at det blir enklere å skrive inn riktig tittel på en tråd du ønsker å lenke til med egen lenketekst. Men det er nok slett ikke sikkert at det kommer til å bli aktivert i den endelige versjonen hos oss uantsett, vi får se. Dette er nok noe Dotten må svare på og/eller flere brukere for å eventuelt høre hva dere ønsker. Det er mulig for meg å se hvem du har markert som dine venner ja. Dette er synlig på din profil. @Thor.: Det stemmer ikke. Jeg kan endre lenken til http://upgrade.diskusjon.no/user/58981-thor/, men du vil fremdeles komme til min profil (og lenken vil bli rettet opp i det min profil lastes inn) Endret 8. januar 2010 av TSP Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Ah, ok. Var bare en teori Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg likte det bedre sånn det var før med showtopic=xxx Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg pleier ikke å skrive korte, meningsløse innlegg som dette, men la gå for denne gang; Støttes! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Det sies å være god SEO, men for å sitere TSP jeg bryr meg katta om hva søkemotorene ser Dette er unødvendig og fører til laange linker. Fortjenesten for brukerne er jeg ikke overbevist om google har ikke hatt problemer med å finne veien før. Alltid vært titalls ganger bedre enn forumets egen søkemotor Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg vil ha det slått av! Linken blir altfor lang. Samme gjelder linken til tråder. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Et annet emne ble slått sammen med dette, jeg tok meg samtidig friheten til å endre emnetittelen til noe mer beskrivende, basert på den innsmeltede tråden sin ementittel. Reaksjoner på moderering taes på PM. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg må si at jeg liker de nye url-ene svært godt. Det gjør det mye lettere å bruke adressefeltet til å navigere seg frem til tråder, kategorier og profiler (gitt at adressene ligger i nettleserhistorikken). Lenke til kommentar
Latias Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Jeg må si at jeg liker de nye url-ene svært godt. Det gjør det mye lettere å bruke adressefeltet til å navigere seg frem til tråder, kategorier og profiler (gitt at adressene ligger i nettleserhistorikken). Men den får en usedvanlig lang link... https://www.diskusjon.no/topic/1190845-nske-vil-ikke-ha-de-lange-forenklede-url-er-friendly-urls/page__pid__15252029__st__0entry15252029 Endret 19. februar 2010 av Latias Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Det var mye bedre da en link til en tråd så slik ut: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=xxxxxx EDIT: Og hvorfor blir linkene automatisk forkortet?... Endret 19. februar 2010 av timb Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Og hvorfor blir linkene automatisk forkortet?... Det har de alltid gjort. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Har jeg aldri lagt merke til Men nå pleier jeg jo å gi linkene navn da, så. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg må si at jeg liker de nye url-ene svært godt. Det gjør det mye lettere å bruke adressefeltet til å navigere seg frem til tråder, kategorier og profiler (gitt at adressene ligger i nettleserhistorikken). Hvilken nettleser bruker du? I Firefox så søker den også på sidens tittel så forskjellen blir nok ikke merkbar Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Det er slått av nå, så får vi heller ta en vurdering senere om de skal på igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg