gammelkonto-brukesikke Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har henta bilen (Toyota Carina II XLI, 92 mod) etter eu kontroll nå, og manglene er: 4.1 (2) Fjernlys; ekstra fjernlys defekt lykt venstre5.1 (1) Aksler; løs drivakselmansjett høyre side 5.4 (2) Stabilisator; slakk i indre stabstangsforing høyre foran 5.4 (2) Stabilisator; slakk i knirkestang venstre bak 5.5 (2) Støtdempere; lekkasje, høyre foran 5.5 (1) Støtdempere; liten treghet i støtdemperlager høyre foran Så jeg lurer.. Hva vil alt det koste? Han som sjekka'n skal ringe meg til mandag med en pris for alt, men det er greit å vite hva andre synes óg. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Cirka 25k Neida, vet ikke jeg... Er jo ikke sånne store ting, virker det som, så du slipper nok billigere unna enn du tror. Lenke til kommentar
gammelkonto-brukesikke Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 25k ja, kan like gjerne kjøpe et par biler til da:p Skal poste hva han duden sier til mandag. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Det dyreste er vel at du må bytte støtdempere, muligens må du av med drivakslingen for og bytte mansjett og det tar jo litt tid. Gjetter på 8 til 10.000.- Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Det er kun 2'er feilene du må fixe for at den skal gå gjennom EU. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Stemmer det da? Hvis bilen er på etterkontroll så skal vel alt være fikset for og få den godkjent. Lenke til kommentar
405Mi16 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Det stemmer ja. Bare 2er feilene trenger å gjøres noe med til etterkontroll. Knirkestang er vel kalle navn for ARB drop-link hvis jeg ikke tar feil, kan fåes tak i billig på ebay.co.uk. Kjøpte 2 stykk for 80,- forrige måned derifra. Funker fjell. Indre stabstagforing derimot kan bli dyrt. Byttet disse på bilen min og da måtte jeg ut med hele jævla staget for å komme til. Drivaksler som vandrer kan være så mye, det er litt jobb for mekanikeren å komme til feilen, den skal ikke være løs hvertfall! Demper er rutine. Kommer sikker totalt på over 10.000. Endret 9. januar 2010 av 405Mi16 Lenke til kommentar
gammelkonto-brukesikke Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Kommer sikker totalt på over 10.000. Hvis det kommer på mer enn 10k kan jeg jo like gjerne kjøpe en ny bil.. Hva gjør det så dyrt? Delene eller jobben? Takk for svar. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 verkstedtimene? delene er da ikke så forbanna dyre. sjekk på mekonomen.no hva delene koster. og gjør jobben selv? høres ikke akkurat ut som noen vanskelig jobb det her da. Lenke til kommentar
405Mi16 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Verkstedtimer som koster ja. Er drivakslen gåen blir det enda dyrere, noe som kan skje hvis det kommer vann inn over tid pga. dårlig mansjett. Endret 9. januar 2010 av 405Mi16 Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 støtdempere 1200kr for begge foran (biltema) "knirkestag" 150kr (biltema) stabstagforing må du nesten høre med toyota om, tror jeg. Ekstralysene er det bare å fjerne, så er den feilen retta. Mansjetten kan du jo bare stripse fast, for det står jo bare at den er løs, ikke ødelagt. Tipper du havner på 1500-1700kr i deler. Lenke til kommentar
gammelkonto-brukesikke Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Mkay.. Mulig jeg kjøper delene og får en i familien til å hjelpe meg. Er det disse delene jeg trenger? - støtdempere foran - knirkestang - stagstangforing? Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jepp. Skal du være skikkelig gnien så bytter du kun støtdemperen som er lekk. Bare vær obs på at kjøreegenskapene blir helt forferdelige. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jepp. Skal du være skikkelig gnien så bytter du kun støtdemperen som er lekk. Bare vær obs på at kjøreegenskapene blir helt forferdelige. Hvis bilen har én lekk støtdemper og tre gode støtdempere, og man bytter til fire gode støtdempere blir kjøreegenskapene fortreffelige i forhold til det er nå. Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hvis de tre resterende støtdemperne er i fin form er det bortkasta å bytte de. Da holder det å bytte dempere på samme aksel. Men igjen, det er jo noen som pøser på med unødvendige reprasjoner også... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Husk å skift støtdemperlagerene når du bytter støtdemperne foran også siden du peller av dette i samme slengen (selv om du bare fikk 1 feil på det). Lenke til kommentar
gammelkonto-brukesikke Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) 5.2k-5.3k skulle'n ha.. Burde jeg sjekke et annet verksted, eller er det en grei pris? Endret 12. januar 2010 av stian- Lenke til kommentar
gammelkonto-brukesikke Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Noen som kan si noe om prisen? Han sa han skulle ha litt over 5k Lenke til kommentar
kvams Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 3-4 tusen på alle delene, så skal de ha peng for jobben også, så si en 6000-8000 totalt vil jeg tro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå