ehalvor Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hei Var i Operaen for ikke så lenge siden og knipset litt. Her et par av bildene som viser veggen i Foajeen. Noen som har kommentarer, innspill til utsnitt/komposisjon, farge etc. Har gitt bildene litt etterbehandling med oppsharping og fargemetning. Bilde 1: ISO 100 f/2.8 1:80 Bilde 2: ISO 100 f/2.8 1:160 Endret 8. januar 2010 av ehalvor Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Teknsik sett er jo bildene greie, flott skarphet og eksponering. Men de blir kjedelige, for meg i hvertfall, selv som interiørdetaljer. Anbefaler at du henger deg på en omvisning og får en gjennomgang av arkitekturen, særlig forholdet mellom stål/glass og "treet", og så forsøker å gjøre noe med dét. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Tvert imot, jeg synes bildet har potensiale. Ville kanskje valgt et tettere utsnitt hvor bildet ville fått mer preg av abstrakt med knall tøffe linjer som leder bildet. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Tvert imot, jeg synes bildet har potensiale. Ville kanskje valgt et tettere utsnitt hvor bildet ville fått mer preg av abstrakt med knall tøffe linjer som leder bildet. Absolutt, du har helt rett i at mer abstrakt kan være en vel så god retning å gå i. Lenke til kommentar
ehalvor Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Takk for tilbakemelding fra dere begge. Tanken min da jeg tok bildene var å fange formen og buene som går horisontalt mot det hvite taket og de vertikale trespilene. Originalen er litt kald i fargene så jeg har økt fargemettningen i bildene for å få inn litt mer varme i treverket. Inc - hvordan kunne du sett for det et tettere utsnitt for å få inn en mer abstrakt form i bildene?? Prøvde meg med en annet utsnitt som skal lede blikket inn i bildet i stedet for mot venstre. Hva mener dere om resultatet?? Endret 8. januar 2010 av ehalvor Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Takk for tilbakemelding fra dere begge. Tanken min da jeg tok bildene var å fange formen og buene som går horisontalt mot det hvite taket og de vertikale trespilene. Originalen er litt kald i fargene så jeg har økt fargemettningen i bildene for å få inn litt mer varme i treverket. Inc - hvordan kunne du sett for det et tettere utsnitt for å få inn en mer abstrakt form i bildene?? Nå skal jeg ikke lekse ut og poste et bildet som viser hvordan, men slik jeg ser det på bildet nr 1 f.eks er det det hvite taket med branndysene og det faktum at de "ødelegger" det abstrakte i bildet, hvis du skjønner. Det handler ikke bare om utsnitt men også farger og lys i bildet. Faktisk så kunne dette bildet vært i sort/hvit for virkelig virre seere ut på viddene. Altså , vis bildet uten å avsløre så mye hva det egentlig er, tror jeg Her er en kjap klipping fra min side, ikke at det er så mye bedre men.. Endret 8. januar 2010 av Inc Lenke til kommentar
ehalvor Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Takker for innspill. Jeg har ingen problem med å motta slike tips, det er det jeg vil lære av og litt derfor jeg poster bilder for å få konstruktive tilbakemeldinger til forbedringer. Som nevnt i en tidligere post er jeg ganske fersk i faget og søker etter lærdom. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Men det er dermed ikke sagt at det jeg forteller er riktig Jeg sier bare hva jeg synes. Håper du fikk noe nyttig ut av det likevel. Lenke til kommentar
ehalvor Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Men det er dermed ikke sagt at det jeg forteller er riktig Jeg sier bare hva jeg synes. Håper du fikk noe nyttig ut av det likevel. Absolutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå