Gå til innhold

BK: Spilevegg Operaen

Anbefalte innlegg

Hei

Var i Operaen for ikke så lenge siden og knipset litt.

Her et par av bildene som viser veggen i Foajeen.

Noen som har kommentarer, innspill til utsnitt/komposisjon, farge etc.

Har gitt bildene litt etterbehandling med oppsharping og fargemetning.

Bilde 1:

ISO 100

f/2.8

1:80

post-189572-1262963319_thumb.jpg

Bilde 2:

ISO 100

f/2.8

1:160

post-189572-1262963331_thumb.jpg

Endret av ehalvor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teknsik sett er jo bildene greie, flott skarphet og eksponering. Men de blir kjedelige, for meg i hvertfall, selv som interiørdetaljer. Anbefaler at du henger deg på en omvisning og får en gjennomgang av arkitekturen, særlig forholdet mellom stål/glass og "treet", og så forsøker å gjøre noe med dét.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding fra dere begge.

Tanken min da jeg tok bildene var å fange formen og buene som går horisontalt mot det hvite taket og de vertikale trespilene. Originalen er litt kald i fargene så jeg har økt fargemettningen i bildene for å få inn litt mer varme i treverket.

Inc - hvordan kunne du sett for det et tettere utsnitt for å få inn en mer abstrakt form i bildene??

Prøvde meg med en annet utsnitt som skal lede blikket inn i bildet i stedet for mot venstre.

Hva mener dere om resultatet??

post-189572-1262981879_thumb.jpg

Endret av ehalvor
Lenke til kommentar
Takk for tilbakemelding fra dere begge.

Tanken min da jeg tok bildene var å fange formen og buene som går horisontalt mot det hvite taket og de vertikale trespilene. Originalen er litt kald i fargene så jeg har økt fargemettningen i bildene for å få inn litt mer varme i treverket.

Inc - hvordan kunne du sett for det et tettere utsnitt for å få inn en mer abstrakt form i bildene??

Nå skal jeg ikke lekse ut og poste et bildet som viser hvordan, men slik jeg ser det på bildet nr 1 f.eks er det det hvite taket med branndysene og det faktum at de "ødelegger" det abstrakte i bildet, hvis du skjønner. Det handler ikke bare om utsnitt men også farger og lys i bildet. Faktisk så kunne dette bildet vært i sort/hvit for virkelig virre seere ut på viddene.

Altså , vis bildet uten å avsløre så mye hva det egentlig er, tror jeg ;)

Her er en kjap klipping fra min side, ikke at det er så mye bedre men..

post-62513-1262982360_thumb.jpg

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Takker for innspill. Jeg har ingen problem med å motta slike tips, det er det jeg vil lære av og litt derfor jeg poster bilder for å få konstruktive tilbakemeldinger til forbedringer. Som nevnt i en tidligere post er jeg ganske fersk i faget og søker etter lærdom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...