bama85 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg er helt blank når det gjelder videokamera, men ønsker et kamera til å filmen min nyfødte datter fremover. Samt andre tilstelninger som bursdager, bryllup, dåp, jul osv. Tenker prisen bør holde seg rundt 3-4000 kr. Kan jeg få et godt full HD kamera da? Eller bør jeg gå opp mer i pris for å bli fornøyd(som vil overstige det pengboken egentlig vil ha godt av)? Hvor kan man finne tester av videokameraer? Finner få tester i forhold til digitale fotokameraer. Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg er helt blank når det gjelder videokamera, men ønsker et kamera til å filmen min nyfødte datter fremover. Samt andre tilstelninger som bursdager, bryllup, dåp, jul osv. Tenker prisen bør holde seg rundt 3-4000 kr. Kan jeg få et godt full HD kamera da? Eller bør jeg gå opp mer i pris for å bli fornøyd(som vil overstige det pengboken egentlig vil ha godt av)? Hvor kan man finne tester av videokameraer? Finner få tester i forhold til digitale fotokameraer. camcorderinfo.com Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Du kommer til å bruke den mye innendørs (bursdager, bryllup, dåp, jul) og da vil det være begrenset med lys. Med et billig kamera vil du få mørke videoer og mye støy. Du bør helst opp i 5000 kr og satse på de kameraene som har 25p-modus da disse kan kjøres på lavere bilderate i sekundet men gi bedre lysfølsomhet. Canon HF200 koster eksempelvis 4999,- hos Japanphoto: http://www.japanphoto.no/product/videokame...n-legria-hf200/ Ellers kan en brukt Canon HV20 eller HV30 være bra. Den bruker DV-kasetter da og ikke minnekort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå