ATWindsor Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Jeg er på utkikk etter et kabinett som rommer mATX hovedkort, full størrelse PSU, 2 plasser for 2.5" disk, minst 4 plasser for 3.5" disk. En plass for 5.25" drev. Liggekabinett for bruk på stue, støysvakt. Finnes noe slikt? Ja, det får man greit tak i, men spørsmålet er, vil du også ha det lite og stilrent? AtW Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Bør jo helst være greit å se til da. Har sett på noen nå, og de som kan være aktuelle er vel stort sett fra Chieftec, Thermaltake eller Antec. Lite trenger det ikke å være Skal jo helst romme litt også og må da være av en viss størrelse. Lenke til kommentar
phax Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Silverstone SST-LC17 har hvertfall plass nok til det du spør om. Ikke at jeg forstår hvorfor noen ønsker å ha så mange bråkende harddisker i en stue-maskin.. Hvis du kjøper en Silverstone FP55 i tillegg får du plass til 1 stk 5.25", 2 stk 2,5" og 6-7 stk 3.5" Endret 22. april 2011 av phax Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Var grei den Må jo selvsagt støydempes da. Tenkte å ha en maskin av en viss kraft hvertfall. 1 SSD disk på 64 eller 120 gb. Og 3 kanskje 4 stykk 3.5" disker i RAID 5 for nedlasting og lagring av filmer. , Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Største utfordringen blir å støydempe 3,5" diskene. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Det er klart. Mulig det blir verre enn jeg hadde tenkt meg, men så lenge man holder de andre komponentene på et fornuftig nivå med tanke på vifter og støy fra dem, blir ikke harddiskene så fremtredende. Stasjonære maskinen jeg bruker nå (gammel) har jeg en 250 og en 500 disk. Umulig å høre disse, er i tillegg hengt i strikk fra avløpsrør. I tillegg er chipsetkjøler, cpukjøler og gpukjøler byttet ut. Chipset passiv, de to andre tilkoblet viftestyring og justert på minimum hastighet. Blir vel å kjøre den samme linjen på htpcen, men prøve å begrense de andre viftene litt. For eksempel passivt skjermkort hvis det er mulig, kanskje passivt kjølt cpu hvis det er bra luftflyt inn til psu fra cpuområdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå