Gå til innhold

Kan noen anbefale en harddisk kontroller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sunsway kortet støtter ikke flere kontrollere, så om en har innebygd kontroller åsså så vil sunsway kontrolleren "overkjøre" den innbygde slik kun den vil virke. (personlig erfaring)

Gå for promise du, kjøpte den etter sunsway kontrolleren og jeg angrer ikke et sekund. Litt mer kvalitet over promise :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Av egen erfaring så ville jeg ha valgt Highpoint. Bedre støtte i Linux og de er litt bedre enn produkter i samme klasse. Tro meg, jeg har prøvd MANGE

Lenke til kommentar

Har selv vært på utkikk etter noe lignede.

Jeg fikk anbefalt en Promise Ultra133TX2 ATA/133 Kontroller

PCI Retail (støtter store disker på over 137GB) 714kr på Quad.no kombinert med en

HD Kjøler fra Claes(!) fra en kompis som jobber på IT avdelingen på OSL. Denne kontrolleren skal være meget god..... De tester forskjellige typer for å finne de beste.

 

[utklipp fra mailen hans til meg]

Anbefaler IKKE at det blir kjørt flere disker på en buss, dvs 1 disk pr kontroller kabel. Dvs i en orginal pc med 2 kontrollere med master / slave på disse så kan man oppnå 4 enheter, ikke gjør det, kjør kun 2. Og sett diskene til CS (Cable Select) så går det raskest.

 

Det som har skjedd hos meg er at PCI bussen bukker under, så f.eks ett hovedkort fra Tyan med flere PCI busser kan løse det.

 

Husk hva du har av power i maskina (og splittere ut av PSU'n.. har du nok?), evnt. Bytt det ut med ett kratigere ett f.eks på 400-500w

 

 

[/utklipp fra mailen hans til meg]

Lenke til kommentar
Gå for en Promise kontroller, Komplett har flere å velge mellom.

 

Hvorfor akkurat Promise, når han kan få det jeg listet opp 119 kr billigere?

 

Ingen andre grunner en personlig erfaring med Promise kontrollerene. Jeg har prøvd 3-4 ulike de siste årene og det har vært 100% problemfritt.

 

Jeg har kun prøvd Sunsway en gang og ente opp med samme problem som beskrives av Mr-Smith-, at den "overtok" de andre kontrollerene.

 

Edit trykkleif

Lenke til kommentar
Jeg har kun prøvd  Sunsway en gang og ente opp med samme problem som beskrives av Mr-Smith-, at den "overtok" de andre kontrollerene.

 

All right. Takk for opplysningen. :)

 

Betyr det at man heller ikke kan kjøre flere slike kontrollerkort samtidig?

Dersom man vil utvide med enda flere enheter..

Lenke til kommentar

All right. Takk for opplysningen. :)

 

Betyr det at man heller ikke kan kjøre flere slike kontrollerkort samtidig?

Dersom man vil utvide med enda flere enheter..

 

Jeg har hatt to kontrollere i en maskin (mao. 12 ide enheter), men de ble aldri kjørt så hardt at stabilitet ol. ble satt skikkelig på prøve. (Kun brukt til lagring av store biledfiler). Så jeg vet ikke hvordan det vil fungere i et røffere miljø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...