ParanoidCat Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Jeg skal ha fem 80mm vifter til Chieftec kabinettet mitt. Men hvilken vifte er mye effekt for pengene? Jeg trenger noe billig. Jeg har tenkt at viftestyring er genialt. Jeg har sett litt på MP, men jeg finner ingen viftestyring som passer meg. Har tenkt på PcMods BayBus, 6 watt pr. bryter, men jeg trenger flere uttak(min. 8 vifter). - Simon Iden Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Hei Microplex har greie vifter (Papst er nok de beste) og hvis viftecontrollerene ikke har nok "uttak" kan du koble flere på et uttak. Hvis du f.eks. har 2 vifter ved siden av hverandre etc. etc. Pass bare på at controlleren tåler dem samlete effekten. Lykke til! Henning Pedersen Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Jeg skal bygge meg en billig løsning. Jeg så først på en Papst 12db vifte, men jeg kommer til å kjøpe en 36db (79m3/t!) vifte og rheostat. Da vil jeg kunne justere om jeg vil ha stor effekt, eller null støy. Det er bare å se på microplex.no. Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Har 5*80mm papst i chieftec sjølv. Men har ein kompis som har 5 billige coolermaster vifter som er suverene. Bråkar litt men 29db(a) dersom du skal ha viftestyring gjer jo ikkje det noko. mvh Ørjan Lenke til kommentar
TheCh0sen Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Har 2 billige coolermaster vifter men jeg skal kjøpe papstvifter fra micoplex...de fungerer egentlig bra... Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2002 Takk, jeg har bestilt Coolermaster(5 stk) for kr 33 pr stykk på ScanCom. Genialt det der med flere på ett uttak. Takk for alle svar, de vil komme til nytte. - Simon Iden _______________ HQ45 Delta Black 1400@1496 Lenke til kommentar
Semental Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hvorfor ha viftestyring? la viftene gå for fullt. Det er derfor de er der. jeg er helt enig i at viftestyring gir pc'en mer Style, har selv tenkt på d.. ikke på grunn av å få ned bråket. Sitter med 46dB nå.. deili ikke sant? :smile: skal sette inn 120mm på sida med rør ned til cpuvifta :razz: har planer om 2innsug og 1 utsug. 733@956 stabilt på 30 grader. FCPGA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå