Gå til innhold

Dell XPS 16 og "Integrert DVB-T TV-tuner og antenne"

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Dell XPS 16 laptop med "Integrert DVB-T TV-tuner og antenne".

Spörsmålet mitt er hva jeg kan gjöre med denne? Hva kan jeg bruke den til og hva trenger jeg for å se på TV med den? Det fulgte med en adapter slik at jeg kan koble til vanlige antennekabler, samt en liten antenne - men denne klarte ikke å fange inn noen signaler i Norge. Derimot når jeg bodde i London fikk jeg et 50-tallskanaler. Er det virkelig ingen som sender ut trådlöse signaler lenger i Oslo?

Der jeg bor nå har vi digital-TV fra Get, men bare en liten og gammel TV for öyeblikket, jeg önsker å koble signalet til PCn så jeg blandt annet kan ta opp TV-serier, samt se TV i HD(?). Get-boksen er kobla til TVn via scart men har en ekstra gammeldags antenne utgang som det står "loop out" eller noe sånt på. Er det denne jeg skal koble til PCn? Jeg har prövd å koble direkte fra vegg til PC uten å bruke Get-dekoderen, men da klarer ikke Windows Media Center å finne noen kanaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken tuner er dette ?

Gikk inn på dell.com og oppga servicetagen for å få full liste over komponenter.

Tuneren står det desverre ikke hva heter, bortsett fra "Dell Integrated Digitial DVB-T TV Tuner". Grafikkkort er 512MB ATI RADEON HD 3670.

Lenke til kommentar
så om det sto hva slags "koding" den tar og?

Desverre, det var veldig lite informasjon der.

Hvilket program bruker du for å søke opp kanalene?

Uansett vil du ikke få inn andre kanaler enn NRK1 uten smartkort og abbonement fra RiksTV.

Bruker Windows Media Center.

Lenke til kommentar
? høres ut som tuneren ikke tar Mpeg-4 som vi kjører her i norge, i Storbritania er det vel Mpeg-2

Tuneren driter stort sett i det - det er codecer som avgjør. (Er ikke likt DVB-S/DVB-S2)

Trådstarter: Du skal med de rette codecer og programvare kunne ta inn NRK med dette - ikke noe mer. Vil du ha mer trenger du CI, CAM og abn. kort fra RiksTV (som er forbanna dyre).

Lenke til kommentar
? høres ut som tuneren ikke tar Mpeg-4 som vi kjører her i norge, i Storbritania er det vel Mpeg-2

Tuneren driter stort sett i det - det er codecer som avgjør. (Er ikke likt DVB-S/DVB-S2)

Trådstarter: Du skal med de rette codecer og programvare kunne ta inn NRK med dette - ikke noe mer. Vil du ha mer trenger du CI, CAM og abn. kort fra RiksTV (som er forbanna dyre).

Takk for svar, hva regner du som rett programvare, antar at Windows Media Center ikke er så bra? Og hva er CI og CAM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...