Petvet Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Heisann, jeg er relativt fersk i web-programmering og har i det siste lekt meg litt med å sette opp en xoops-side for et festivalstyre i den lokale bygda hvor jeg bor. Denne siden er selvsagt kun tilgjengelig for styret i denne festivalen. På denne siden ønsker jeg nå å opprette en database hvor folk kan gå inn å registrere data, som f.eks. nummer på post (1-150 ex), hva denne posten går ut på, hvem som er kontaktperson, diverse opplysninger. Hver enkelt bruker skal altså kunne gå inn på en side med en skjema og fylle ut denne informasjonen evt. bruke drop-down menyer. Når vedkommende har er ferdigskrevet skal denne informasjonen lagres i en søkbar database på vår nettside. Finnes det noen script evt. i php som gjør denne jobben enkel for meg eller finnes det andre måter å gjøre dette på? Vet kanskje noen om en modul i xoops som nettopp har denne funksjonen? Håper på snarlig svar wink.gif Petvet Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Heisann, jeg er relativt fersk i web-programmering og har i det siste lekt meg litt med å sette opp en xoops-side for et festivalstyre i den lokale bygda hvor jeg bor. Denne siden er selvsagt kun tilgjengelig for styret i denne festivalen. På denne siden ønsker jeg nå å opprette en database hvor folk kan gå inn å registrere data, som f.eks. nummer på post (1-150 ex), hva denne posten går ut på, hvem som er kontaktperson, diverse opplysninger. Hver enkelt bruker skal altså kunne gå inn på en side med en skjema og fylle ut denne informasjonen evt. bruke drop-down menyer. Når vedkommende har er ferdigskrevet skal denne informasjonen lagres i en søkbar database på vår nettside. Finnes det noen script evt. i php som gjør denne jobben enkel for meg eller finnes det andre måter å gjøre dette på? Vet kanskje noen om en modul i xoops som nettopp har denne funksjonen? Håper på snarlig svar wink.gif Petvet Hei, her har du et eksempel: <?php $dbhost=""; $dbname=""; $dbuser=""; $dbpass=""; $link = mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass); if(!$link){ die('Can not connect: ' . mysql_error()); } $db_select = mysql_select_db($dbname, $link); if(!$db_select){ die('Can not connect to database: ' . mysql_error()); } $sql = " SELECT input1, input2, input3 FROM inoputs "; $rs = mysql_query($sql); if(!$rs){ die('Error in query: ' . mysql_error()); } $n=0; while($row[$n] = mysql_fetch_assoc($rs)){ $n++; } mysql_close($link); if(isset($_POST['submit'])){ $link = mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass); if(!$link){ die('Can not connect: ' . mysql_error()); } $db_select = mysql_select_db($dbname, $link); if(!$db_select){ die('Can not connect to database: ' . mysql_error()); } $sql=" UPDATE inpouts SET input1='" . $_POST['input1'] . "', input2='" . $_POST['input2'] . "', input3='" . $_POST['input3'] . "' WHERE input1='" . $row[0]['input1'] . "', input2='" . $row[0]['input2'] . "', input3='" . $row[0]['input3'] . "' "; mysql_query($sql); mysql_close($link); } ?> <h4>Registrering</h4> <table> <form method="post"> <tr> <td>Input 1</td> <td><input type="text" name="input1" value="<?php echo $row[0]['input1'] ?>" /></td> </tr> <tr> <td>Input 2</td> <td><input type="text" name="input2" value="<?php echo $row[0]['input2'] ?>" /></td> </tr> <tr> <td>Input 2</td> <td><input type="text" name="input3" value="<?php echo $row[0]['input3'] ?>" /></td> </tr> <tr> <td colspan="2"><input type="submit" name="submit" value="Save" /></td> </tr> </form> </table> Her har du noe å jobbe videre med i alle fall... Lenke til kommentar
Petvet Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Heisann, takker for svar, skal prøve å få sett på dette.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå