tbone75 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei, Jeg er helt fersk med min Xbox360 Super Elite og har nettopp begynt å gjøre meg litt kjent med mulighetene. Det første jeg har merket meg er at spilla er så dyre via Marketplace'n. Dvs, prisen oppgitt i dollar er jo ofte fin, men konverteringen til NKR skjærer seg elegant. 20 dollar blir 299,- for f.eks Viva Pinata (som jeg tenkte å kjøpe til unga). Prisen gjør det hele veldig uinteressant kontra å kjøpe spillet for max 199,- i butikk. En annen ting jeg har lagt merke til er at det bare er et lite utvalg av alle tilgjengelige spill som er mulig å laste ned her til lands... Er det noen som har en forklaring på hvorfor det er slik? Og er det eventuellt mulig å omgå dette og få registrert seg en amerikansk bruker for å få handle i dollar og få større tilgang til spill? For det andre så ble jeg skuffet når jeg kjøpte stor HD på 250GB og merket at det ikke går ann å bruke den til "noe" fornuftig. Jeg hadde et ønske om å bruke den som backup til masse bilder og filmer, men dengang ei. Det får jeg ikke til. Så til spørsmålet. Finnes det en vei utenom, slik at det går ann å bruke HD til lagring av bilder/filmer/musikk? Utover det så storkoser jeg meg med Forza3 og Modern Warfare! På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Vacuum Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Microsoft og de andre produsentene er avhengige av vanelige butikker til å selge konsoller og annet utstyr, og siden fortjenesten på konsollene ikke er veldig stor for butikkene (usikker på hvordan det er i Norge) så tjener de inn litt penger på spill og utstyr. Butikkene kjøper inn spillene fra produsentene, og da tar de en betydelig risk, for det er jo ikke sikkert man får solgt alle eksemplarene til den prisen man først hadde tenkt. Dette problemet har jo ikke Microsoft med Games on Demand, og hvis de hadde priset spillene sine likt som de billigste butikkene ville det blitt et hylekor uten like, for gode grunner. Produsentene kan ikke ha store kjeder som Wal-Mart og Best-Buy slutte å føre deres produkter, og de får en del gratis markedsføring gjennom disse kjedene. Når Digital Distribusjon blir mer vanelig for spill og annet media vil nok situasjonen bli noe annen, men akkuratt nå skjer en stor del av spillsalget i butikk, og Microsoft kan ikke knuse de med sin risikofrie digitale nedlastingtjeneste før en større del av kundene er klare for dette. Det andre spørsmålet vet jeg ikke, da jeg ikke har sett behovet for det selv, men noen andre vet sikkert noe om det Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg hadde et ønske om å bruke den som backup til masse bilder og filmer, men dengang ei. Det får jeg ikke til. Så til spørsmålet. Finnes det en vei utenom, slik at det går ann å bruke HD til lagring av bilder/filmer/musikk? Sitter ikke ved boksen, men mener da det bare er å overføre på en minnepinne og putte i maskina. Er data og xbox på samme nett kan det jo også streames med Windows Mediaplayer eller andre alternativ. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) du kan ikke overføre noenting som helst til harddisken av film, musikk eller bilder. du kan rippe over en vanlig musikkcd. Har du en pc på samme modem/ruter så kan du bruke libraries eller media center for å streame musikk/film/bilder. Når det gjelder harddisken så er det utrolig kjekt å ha en stor en (da mener jeg fortsatt harddisken). Man spiller gjerne flere spill samtidig over en lang periode og da er det greit å ha alle innstallert slik at de er klar. Arcadespill og utvidelser tar jo plass også. Og når du nevner "gamesondemand" så er dette en tragedie, de priser spilla på en slik måte at det er kun de som driter penger som kan ta seg råd til de. (disse spilla er tross alt kun tilgjengelig på din egen xbox, du kan ikke ta de med til en kompis og de har ingen distrubusjonskostnader så de burde jo ha kostet mye mindre) Endret 8. januar 2010 av 530XD Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 du kan ikke overføre noenting som helst til harddisken av film, musikk eller bilder. Jo det kan du. Som archongamer sa, du kan streame filmer, musikk og bilder via nettet. Har gjort dette selv og det funker fett! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Det å streame og det å overføre er ikke det samme. Streame er å spille av noe VIA noe annet i dette tilfellet, trur jeg. Det å overføre er å kopiere inn alle familiebildene og familiebildene fra dataen og inn på xboxen. Slik kan man ha såkalte sikkerhetskopier. Games on demand er også en forholdsvis ny tjeneste, så det finnes ikke så utrolig mange spill. Men hver uke legges det flere til, så det er vel bare å vente. Du burde heller ta en kikk innom arcade-spillene for å finne utrolig mye forskjellig. Endret 8. januar 2010 av Slettet-uVTr2vDm Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 du kan ikke overføre noenting som helst til harddisken av film, musikk eller bilder. Jo det kan du. Som archongamer sa, du kan streame filmer, musikk og bilder via nettet. Har gjort dette selv og det funker fett! akkurat som jeg selv skrev det. Har gjort dette selv og det funker fett men overføring av data for å legge permanent på hdd går dårlig. (må legge til at man vel koble hdd'en til pc via noe juksegreier for å gjøre det, men da må noen andre poste bruksanvisning her.) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 du kan ikke overføre noenting som helst til harddisken av film, musikk eller bilder. Jo det kan du. Som archongamer sa, du kan streame filmer, musikk og bilder via nettet. Har gjort dette selv og det funker fett! Hvis du streamer noe så er det ikke engang innom HDDen på Xboxen. Lenke til kommentar
Amored Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Bruk plassen til å installere spillene dine, og last ned noen bra Xbox Live Arcade-titler. Det MASSE bra XBLA-titler på Marketplace til en OK penge Lenke til kommentar
Ecolia Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei, Jeg er helt fersk med min Xbox360 Super Elite og har nettopp begynt å gjøre meg litt kjent med mulighetene. Det første jeg har merket meg er at spilla er så dyre via Marketplace'n. Dvs, prisen oppgitt i dollar er jo ofte fin, men konverteringen til NKR skjærer seg elegant. 20 dollar blir 299,- for f.eks Viva Pinata (som jeg tenkte å kjøpe til unga). Prisen gjør det hele veldig uinteressant kontra å kjøpe spillet for max 199,- i butikk. En annen ting jeg har lagt merke til er at det bare er et lite utvalg av alle tilgjengelige spill som er mulig å laste ned her til lands... Er det noen som har en forklaring på hvorfor det er slik? Og er det eventuellt mulig å omgå dette og få registrert seg en amerikansk bruker for å få handle i dollar og få større tilgang til spill? For det andre så ble jeg skuffet når jeg kjøpte stor HD på 250GB og merket at det ikke går ann å bruke den til "noe" fornuftig. Jeg hadde et ønske om å bruke den som backup til masse bilder og filmer, men dengang ei. Det får jeg ikke til. Så til spørsmålet. Finnes det en vei utenom, slik at det går ann å bruke HD til lagring av bilder/filmer/musikk? Utover det så storkoser jeg meg med Forza3 og Modern Warfare! På forhånd takk for svar! Hvorfor ser du priser i dollar? Har du laget amerikansk konto? Du kan uansett ikke kjøpe spill med amerikanske priser her. De fleste spillene koster 299kr ja, men det er noen som koster 199 også. Crackdown, Saints Row 2 bl.a. Sjekk også hva spillene koster med poins. Noen spill, som Sega Rally f.eks, koster 299kr vanlig men bare 199kr med points, 2400. Utvalget er ikke noe dårligere her enn andre land. Grunnen til at det er for det meste litt eldre spill er for å ikke gjør butikkene for sure. Hadde de begynt å selge helt nye spill også hadde det nok blitt bråk. Om noen år så er vi nok nærmere der, forhåpentligvis. MS har i alle fall tilbudet, i motsetning til de andre.. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Sega Rally er jo et typisk 50kroners spill da. Ingen person med vettet i behold ville kjøpe det til 199kr.(bortsett fra acievements-horer som ikke har tid til å gå ut ifra huset for å hente posten) Husk at en denne digitale kopien de selger kun kan brukes på eiers xbox og dermed så har du et mye bedre produkt på dvd. Pris på alle disse spilla skulle vært 99kr. i og med at de er "gamle". Lenke til kommentar
Ecolia Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Sega Rally er jo et typisk 50kroners spill da. Ingen person med vettet i behold ville kjøpe det til 199kr.(bortsett fra acievements-horer som ikke har tid til å gå ut ifra huset for å hente posten) Husk at en denne digitale kopien de selger kun kan brukes på eiers xbox og dermed så har du et mye bedre produkt på dvd. Pris på alle disse spilla skulle vært 99kr. i og med at de er "gamle". 50 kroners spill? Hos cdon.no koster det 369kr for PSP versjonen. 360 har de ikke. At man kanskje finner det så billig fra utlandet et sted er jo noe annet og ikke særlig relevant for de fleste. Man kan spille det på hvilken xbox man vil så lenge man har profilen på harddisken. Og det beste av alt, man trenger ikke den helsikes plata hver gang man skal spille. Er du en slik som liker å ha hyllene fulle av spill og filmer og bytte plater i ett sett? Det er i alle fall ikke jeg. Uansett, hvor glade tror du butikkene hadde blitt hvis MS solgte for 99kr på Live? Gamestop hadde vel gått av skaftet. Flere hadde nok stoppet å selge 360 maskiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå