Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen går i hvilemodus med beskjeden Acer Launch tool v2.2 sun JVM

Anbefalte innlegg

Dette er beskjeden som kommer frem etter at jeg kjører back up dvd på min acer 2800....forhistorien er at Acer nekter meg recovery cd da de sier jeg har oppgradert til Vista....vel jeg hadde det, men hadde en xp home versjon som jeg nedgraderte til etter å ha slettet grundig via comnand promt....Da gikk det greit å laste opp Back Up dvd på XP profesional som jeg hadde, men som ikke funka så lenge Vista Business var på maskinen...

Kan noen gi meg noen gode råd her.....det som skjer etter at jeg har kjørt back up dvd er at det kommer opp en box med en roterende diskett emble...i boxen står det

Progress 1/15

Acer Launch tool v2.2

SUN JVM

cluet er at maskinen går i hvilemodus og det skjer hver gang jeg prøver å aktivisere den, så jeg rekker ikke å søke etter noen løsninger på nettet før den er i hvilemodus igjen....

noen som kan fortelle meg hvordan håndtere dette ??

på forhånd takk

iscra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er beskjeden som kommer frem etter at jeg kjører back up dvd på min acer 2800....forhistorien er at Acer nekter meg recovery cd da de sier jeg har oppgradert til Vista....vel jeg hadde det, men hadde en xp home versjon som jeg nedgraderte til etter å ha slettet grundig via comnand promt....Da gikk det greit å laste opp Back Up dvd på XP profesional som jeg hadde, men som ikke funka så lenge Vista Business var på maskinen...

Kan noen gi meg noen gode råd her.....det som skjer etter at jeg har kjørt back up dvd er at det kommer opp en box med en roterende diskett emble...i boxen står det

Progress 1/15

Acer Launch tool v2.2

SUN JVM

cluet er at maskinen går i hvilemodus og det skjer hver gang jeg prøver å aktivisere den, så jeg rekker ikke å søke etter noen løsninger på nettet før den er i hvilemodus igjen....

på forhånd takk

iscra

Kan du foklare det første avsnittet, forstår ikke hvordan du har slettet Vista fra command prompt.

Lenke til kommentar

Progress 1/15

Acer Launch tool v2.2

SUN JVM

på forhånd takk

iscra

Kan du foklare det første avsnittet, forstår ikke hvordan du har slettet Vista fra command prompt.

Man gjør det fra den orginale dvdplata...vista....man setter i plata og velger reparerer når dette dukker opp....det dukker opp en del elementer blant annet ....command promt...

og man velger fra denne og siste handling er at man velger disk 0....så skriver man clean all...enter

dette har jeg fått forklart skal være en mer grundigere delete enn å formatere.....men vet du noe om det ovennevnte jeg spurte om ??

Lenke til kommentar

Progress 1/15

Acer Launch tool v2.2

SUN JVM

på forhånd takk

iscra

Man gjør det fra den orginale dvdplata...vista....man setter i plata og velger reparerer når dette dukker opp....det dukker opp en del elementer blant annet ....command promt...

og man velger fra denne og siste handling er at man velger disk 0....så skriver man clean all...enter

dette har jeg fått forklart skal være en mer grundigere delete enn å formatere.....men vet du noe om det ovennevnte jeg spurte om ??

Hallo!

Ser ut som at maskinvaren vil at du stikker Acer Launch tool v2.2 cd inn i cd romen din..for å installere filer..

Her står det noe om dette:

http://software.informer.com/getfree-acer-...ement-software/

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Hei,

Om jeg ikke misforstår så forsøker du å legge inn recovery CD med XP. Regner med at du har tilgang til en vanlig XP cd. Om du begynner på nytt med Xp recovery console (command prompt) og sletter alle partisjoner på disken først og oppretter en ny, aktiv partisjon (gjerne hele disken, men da vil ikke Acer eRecovery virke) som du formatterer (ikke hurtigformattering) og så kjører chkdsk /f på. Les mer om DISKPART her: http://technet.microsoft.com/en-us/library...28WS.10%29.aspx

Etter dette ville jeg ha forsøkt å kjøre recovery CD og se om det stopper på samme sted. Jeg har hatt samme problem tidligere og det skyltes en lesefeil på harddisken og om det er tilfelle hos deg vil disken med samme partisjonsstørrelse alltid forsøke å skrive samme fil til samme sted på disken.

En annen ganske vanlig årsak er lesefeil på den aktuelle CD'en. Forsøk å kopiere hele innholdet til en midlertidig katalog på en annen maskin.

Lykke til

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

Jeg kikket på de linkene men finner ikke noen om acer tool 2.2

men cd recovery fra Acer er manglefull, fikk bare 1 av 2 cd....acer vil ha 750 kr for å sende meg en ny recovery....lisens vare koster 3-400 på nett auksjon så det er jo en løsning....det som funker 99% er altså den back up dvd jeg har som jeg tok av (acer) xp profesional FØR jeg la inn den orginale oem vista business....men det er altså den greia som jeg mangler som jeg har tidligere beskrevet.....

Lenke til kommentar
Jeg kikket på de linkene men finner ikke noen om acer tool 2.2

men cd recovery fra Acer er manglefull, fikk bare 1 av 2 cd....acer vil ha 750 kr for å sende meg en ny recovery....lisens vare koster 3-400 på nett auksjon så det er jo en løsning....det som funker 99% er altså den back up dvd jeg har som jeg tok av (acer) xp profesional FØR jeg la inn den orginale oem vista business....men det er altså den greia som jeg mangler som jeg har tidligere beskrevet.....

Når du starter en Acer for første gang oppdaterer den recovery partisjonen (med riktig språk etc.) før går den gjennom hele installasjonen. Når installasjonen er ferdig blir du bedt om å brenne en recovery CD/DVD. Det er vel derfor Acer vil ha penger fra deg, de regner med at du har recovery CD selv. Litt usikker på hvilken greie du mangler, kan du være litt spesifikk.

Er dette en Acer Veriton 2800 desktop maskin?

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

hei

Jeg har en Acer veriton stasjonær (tynn utgave) pc 250GB, 3400hz, 2GB Ram 3 år / og 2 år gammel Acer 22 flatskjerm P223w..... ellers diverse info:

- Mainboard : Acer F945PL

- Chipset : Intel i945G/GZ

- Processor : Intel Pentium D 945 @ 3400 MHz

- Physical Memory : 2048 MB (1 x 2048 DDR2-SDRAM )

- Video Card : Radeon X1300 Series (Microsoft Corporation - WDDM)

- Hard Disk : WDC (250 GB)

- DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVD+-RW GSA-H21N ATA Device

- Monitor Type : P223W - 22 inches

- Network Card : MV88SE614x PCIe to SATA2 controller Yukon 88E8052 PCIe ASF Gigabit etherrnet Controller

Operating System : Windows Vista ™ Business Professional 6.00.6000

DirectX : Version 10.00

Windows Performance Index : 3.1

""nå har jeg altså fjernet Windows vista og lagt inn XP home edition, og fra den gikk det altså greit å bruke back up som jeg hadde brent, men så stopper det opp med de derre

at det kommer opp en box med en roterende diskett emble...og at det i boxen står det

Progress 1/15

Acer Launch tool v2.2

SUN JVM ""

Først ville jeg bare ha cd recovery da det føltes tryggere så jeg fikk et skjema av Acer som jeg fakset til et øst europeisk land.....gikk vel 1-2 mnd så hadde jeg cdene i posten....cluet er at de sendte 2 av samme cd og ikke forsettelsen som er på cd 2....rare greier at nå må jeg plutselig betale 750 kr sier Acer....synes den er tynn at grunnen er at jeg har prøvd en Vista business (OEM som var plombert orginalvare og som jeg skaffet meg samtidig da jeg kjøpte pc) men det kan jo være at jeg misforstår noe her....men da burde de jo ikke gitt meg den recovery gratis...sier du A som seriøs levrandør så burde de være forpliktet til å si B også.... vel..vel....

MÅ bare si at her er jeg helt grønn....vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få tak i de manglende filene, for noe er det siden pc ikke melder klar og man kan opprette internet kobling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...