NERV Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Fikk en PC med ett mulig defekt skjermkort. Når jeg slår på PCn så kommer det bare noen streker som skifter farge fra blått til grønt til rødt. Regner med at det er skjermkortet og ikke hovedkortet. Lenge siden jeg holdt på med å bygge PC'r så jeg er litt usikker på de nye standardene. Sist jeg bygget hadde AGP nettopp kommet. Søkte på skjermkortet og fikk frem at det var PCIe 16. I produktkjøp på hardware.no så kan man velge mellom PCIe eller PCIe2. Hvilken av de er det jeg skal ha? Endret 8. januar 2010 av NERV Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Alle moderne skjermkort idag er PCI-E 2.0 så veldig mye valg har du ikke. Men du kan pent bruke PCI-E 2.0 kort i en 1.0 slot og motsatt akkurat som AGP 4x og 8x. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Alle moderne skjermkort idag er PCI-E 2.0 så veldig mye valg har du ikke.Men du kan pent bruke PCI-E 2.0 kort i en 1.0 slot og motsatt akkurat som AGP 4x og 8x. Takk. Da kan jeg like godt bestille ett 2.0 ja. De lå ca likt i pris også. Skal bruke den til kontormaskin så trenger ikke så mye. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Alle kortene er 2.0... Skal du ha 1.0 så må du handle hundgamle 8800 kort. Forskjellen er bare at enkelte skriver PCI-E 2.0 i annonsen, andre ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå