sgrevskott Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei! Jeg har fått stipend til å kjøpe meg et nytt objektiv. Valget står mellom Canon 70-200 2.8 L USM Nytt Canon 70-200 4 L IS USM Nytt Canon 70-200 2.8 L IS USM Brukt Hva ville dere kjøpt, og hvorfor. Prisen er jo omtrent lik for alle objektivene (+-1000) Om det er noen som evt skal selge så kan de evt ta kontakt pr PM. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei! Jeg har fått stipend til å kjøpe meg et nytt objektiv. Valget står mellom Canon 70-200 2.8 L USM Nytt Canon 70-200 4 L IS USM Nytt Canon 70-200 2.8 L IS USM Brukt Hva ville dere kjøpt, og hvorfor. Prisen er jo omtrent lik for alle objektivene (+-1000) Om det er noen som evt skal selge så kan de evt ta kontakt pr PM. Kommer an på hvordan du vurderer ditt behov for lav vekt mot ditt behov for en blender ekstra, egentlig. Det er mange pene brukte 2.8 med IS på markedet, og det blir bare flere nå som v2 er lansert, så jeg ville nok gått for den om jeg var deg. Med mindre den blir for stor og tung for deg da. Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Er du mye ute å går med kamera og har 70-200 på kamera hadde jeg valgt 4.0 IS pga vekt. Lenke til kommentar
sgrevskott Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg har nettopp bestilt national geographic medium backpack, så vekten tror jeg ikke betyr så mye.. men jeg skal stikke til byn i morgen og kjenne på begge. Men er det slik at f4 IS har såpass mye bedre IS at det forsvarer litt av blender forskjellen? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hvis du trenger raske lukkertider har du ikke behov for stabilisering,men større blender gir deg raskere lukkertider.Begge deler synes jeg er optimalt til min form for fotografering. Er det mye aktive eller statiske motiver som du skal bruke det på. Endret 8. januar 2010 av Nautica Lenke til kommentar
sgrevskott Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Jeg tenker på fotografering i dårlig belysning. Jeg kommer nok til å bruke den til både statiske og dynamiske motiver. Det jeg frykter mest med 2.8 er vekten. Jeg tenker samtidig at jeg vil få omtrent like gode bilder i mørket med f4 som med f2.8 ettersom bildestabilisatoren i f4 er et trinn mer effektiv. Stemmer ikke det? er det ikke et blendertrinn mellom 2.8 og 4? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Bildestabilisatoren i 70-200 f/2.8L IS er i følge Canon god for 3 trinn, men det er ikke dermed sagt at du vil tjene tre trinn på det. Sannsynligvis er du i stand til å holde kameraet stille nok til at du ikke vil få på langt nær så stort utslag ved å bruke IS. Den i f/4-versjonen er nok nyere ja, men om den reelle forskjellen er et helt trinn tviler jeg sterkt på. 70-200 f/4L IS er imidlertid et kjempegodt objektiv, men det er også de andre alternativene du lister opp. Fotografisk blir du nok fornøyd uansett, men som sagt, dersom du synes lav vekt er viktig, er det en f/4-versjon du bør se på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå