Knopfix Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei Jeg lurer på hvor stort utbytte jeg får av å kalibrere denne skermen og hvilken type kalibrator jeg burde kjøpe ? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 *bump* Noen som vet ? Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg tror du kan få stort utbytte av å kalibrere denne skjermen. Ifølge PRAD : In addition, the pre-defined colour modes provided by HP are anything but successful. Angående kalibreringsverktøy, les denne testen Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Takk. Skal sjekke ut dette når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Da er ny X-Rite Eye-One Display 2 bestilt fra Ebay via selger i Kina for 1019 kr uten Mva. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Nytten av slike verktøy skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har erfaring med dem. Men man kan alltids teste skjerminnstillinger med testbilder, som de som finnes her: http://www.lagom.nl/lcd-test/ Duger kanskje ikke helt for profesjonelle, men mange ellers kan nok ha nytte av den siden. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Nytten av slike verktøy skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har erfaring med dem. Men man kan alltids teste skjerminnstillinger med testbilder, som de som finnes her: http://www.lagom.nl/lcd-test/ Duger kanskje ikke helt for profesjonelle, men mange ellers kan nok ha nytte av den siden. Takk for ditt tips. HP har noen testbilder til skjermen. Jeg opplever at fargene ser mer riktige ut i spill mens når jeg surfer på VG så så ser bilder og bakgrunns farger unormale ut. Jeg spleiser på kalibreringsverktøyet med en annen så prisen blir rundt 600 kr på meg. I Norge ligger den på godt over 2000 Kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå