Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med betaling av omregistrering

Kakko

Anbefalte innlegg

I desember kjøpte jeg en bil, og eieren sendte inn nødvendige papirer.

Jeg forventa selvfølgelig at jeg kom til å få regning i posten ang. omreg men fikk ikke dette. Om en uke har det gått en måned og jeg mister skiltene på mandag. Ringte politiet igår og fikk beskjed om at det ikke ble sendt ut regning på det lenger, men at jeg må betale på trafikkstasjonen (Uhh)

Sjekka vegvesenet.no der jeg finner dette:

Kan omregistreringsavgift betales hos trafikkstasjonen?

Nei, med unntak av Risløkka trafikkstasjon i Oslo, der kan omregistreringsavgiften betales direkte, men kun med bankkort (ikke kontant eller kredittkort)

Hvordan skal omregistreringsavgiften betales?

Tilsendt giro fra motorvognregisteret kan betales via nettbank, ellers må betaling skje via post/bank og kvittering må forevises trafikkstasjonen

Jeg har fått null info om dette og har ingen peiling på hva jeg skal gjøre. Bor i Rogaland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I desember kjøpte jeg en bil, og eieren sendte inn nødvendige papirer.

Ja, kan du egentlig være sikker på det?

Kanskje forrige eier har goofet på et eller annet?

Jeg forventa selvfølgelig at jeg kom til å få regning i posten ang. omreg men fikk ikke dette. Om en uke har det gått en måned og jeg mister skiltene på mandag. Ringte politiet igår og fikk beskjed om at det ikke ble sendt ut regning på det lenger, men at jeg må betale på trafikkstasjonen (Uhh)

Her stoler jeg mer på informasjonen på vegvesenet.no:

"Etter at trafikkstasjonen har mottatt salgsmelding vil den nye eieren få tilsendt giro for betaling av omregistreringsavgift. Dersom giroblankett ikke benyttes, som for eksempel ved bruk av nettbank, telegiro eller lignende, skal KID-nummer anvendes ved betaling."

Du har ikke gjort noe feil. Ta direkte kontakt med vegvesenet slik andre har foreslått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...