Snøblind Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hvor viktig er det med bra zoom, Sony trv33 10X og Canon har stort sett 18X. Holder det lenge med 10x? Jeg skal kjøpe kamera i USA. Jeg vet det blir problemer med å overføre filmen til vhs, men hvilke andre problemer oppstår? Jeg har tv som takler NTSC. Jeg har lest "1000" innlegg her og der om lydkvalitet. Det kan vel oppsummeres med at Canon ikke duger og at Sony er meget bra, men finner ikke så mye om JVC (GRD70). Har noen erfaring? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 - God vidvinkel er viktigere enn god zoom som krever stort tungt stativ hvis du skal bruke den til noe nyttig. - 10X zoom holder lenge, alternativt kan du kjøpe forsats linse. - Videoredigeringsprogrammet ditt kan konvertere NTSC formatet til standard DVD format så det bør ikke være noe stort problem. Bruktverdien i Norge for kameraet vil dog bli betydelig lavere da mange er skeptisk til utstyr fra USA(NTSC). - Lydkvalitet er viktigere enn de fleste tenker på som ivrig video fotografer, kjøp derfor et kamera med ekstern mikrofon tilkobling og en(eller flere) gode mikrofoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå