Gå til innhold

creative ZEN aurvana, nødvendig med forsterker?.

Anbefalte innlegg

Hei. jeg bestillte meg Creative ZEN aurvana propper i går, men begynte å lure på om jeg trenger forsterker.

proppene skal brukes med Nokia N82.

Proppene har 45 ohm som er forholdsvis mye på propper.

liker høy musikk.

proppene skal brukes på buss og skole.

har egentlig brukt mer på propper enn jeg skulle så om jeg skal kjøpe forsterker må den være billig.

har sett på Insigna HPA-3. vil de gjøre så det blir høy nok lyd ?.

andre forslag tas i mot men maks pris settes på 200kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det virker som om du ikke har prøvd proppene enda.. kan være en fordel å gjøre det før du begynner å tenke på ekstrautstyr.

propper er gjerne overraskende lettdrevne. høytalerne er jo fryktelig små, så det skal ikke så mye til for å få mye lyd ut av de.

Endret av Nonst0p
Lenke til kommentar

er frykteli mange missforståelser ute å går angående forsterkere til hodetelefoner. selv en 300 ohms sennheiser HD650 klarer du å drive på tilstrekkelig høyt volum med en ipod , men kommer dog til å lyde forferdelig ukontrolert siden der ikke er nok kraft til å holde kontroll på elementene . på en annen side trenger et par Grado RS2 på 32ohm også en forsterker for å kunne utnytte dem skikkelig, men disse vil og kunne bli kjørt på en ipod med tilstrekelig volum.

men for å svare på spørsmålet ditt så tror jeg ikke creative proppene kommer til å ha noe behov for en ekstern forsterker nei :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...