Gå til innhold

Nok en: "Nytt keyboard/stagepiano"-tråd

sida

Anbefalte innlegg

Hei, da tenkte også jeg at jeg skulle gå i anskaffelse av et piano.

Siden jeg er student, og det er for hybelen, ønsker jeg et keyboard eller lignende (digitalpiano/stagepiano).

Så fra tidligere tråder at Yamaha P85 var anbefalt, å det frister veldig, men tror det blir for dyrt.

Lurte derfor på om dere har noen anbefalninger i en billigere prisklasse. Tenkte på å ikke overskride 3000,-.

Er dette mulig eller får jeg bare dårlige pianoer/keyboard da?

Bør jeg gunne på med P85 og leve uten middag en måned? :p (Har nok til det, så dersom det anbefales sterkt, f.eks at det holder mange flere år enn billigere keyboard/det er rett å slett MYE bedre, så si ifra)

Stiller noen krav:

Siden det skal vær på hybelen min, vil det bli stående inntil en vegg når det ikke er i bruk, å bli satt på pulten kun når jeg spiller på det. Det må altså være greie dimensjoner på det og ikke veie for mye.

Må kunne koble til headsett.

Helst under/rundt 3000 kr.

(Ønsker motstand på tangentene, som ved et piano, men dette er ikke viktig)

Noen bra forslag?

Så på 4sound at de hadde et digitalpiano til 2700: Yamaha NP30. Noen som har erfaringer med dette?

Er det forskjell på dette og NP30S?

Er 4sound en bra instrumentbutikk? Andre butikker i Trondheimsområdet som anbefales?

Mange spørsmål på en gang :D

Takker for svar :)

EDIT:

Glemte å skrive hvor erfaren jeg er. Jeg har spilt i 2-3 år (for 8-9 år siden) så er nybegynner.

Endret av sida
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...