Gå til innhold

tok en titt på amd.com. så noe interessant, bør jeg slå til?

alexio

Anbefalte innlegg

tok en tur innom www.amd.com for å sjekke litt alternativer til kjøling o.l. da jeg kom over https://aac.avnet.com/AMDstore/index.jsp (en slags webshop hos amd..

Ble litt overrasket da jeg så en AMD athlon xp 2800+(boxed edt) til 215$.. Synes dette hørtes lite ut, så jeg tok en tur innom norges bank og sjekka valutakursen.. 6,6648 lå den på..

for dere som ikke kan regne blir det da 6,6648 x 215 = 1432,8 NOK..

er ikke dette bare helt syke priser?

1. er cpu'en med barton, eller t-bred?

2. Hvor mye vil det koste i frakt og toll?

3. Lønner det seg å kjøpe den derfra?

4. Noen gjort det samme?

Jeg går ut i fra at dette er en "seriøs" butikk :p Satser på at jeg slipper å sende cpu tilbake hvis jeg i det hele tatt slår til..

På forhånd takk,

mvh

--alexio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke kjøpe en XP2500+ her i norge til halve prisen? Den klokker like bra som XP2800+.. så det er ikke det minste problem ved å kjøre denne som XP2800+.. de fleste kjører de faktisk som XP3200+

BTW: Toll og avgifter kommer på ~500.- tipper jeg.

Lenke til kommentar

Glem det.. den blir sittende i tollen her i Norge uansett..

Da blir det 180kr i tollgebyr +24% pristilleg (moms)..

Alt over 200kr skal fortolles inn til Norge.. Du slipper neppe unna..

Har STOR erfaring med import fra utlandet selv...

Det ender bare med at prisen blir den samme eller dyrere, og det tar mye lenger tid og er mye vanskeligere.. Ting kan bli liggende i tollen i opptil 14 dager..

Lenke til kommentar

Hei

Hvis du virkelig vil importere noe, bør du gå å se på pricewatch.com Sjekket selv prisen på 2800 Barton, og den gikk i skrivende stund for

177$ inkl porto(i US da).

For å få den tollfritt må du få di til å skrive "gave" eller brukt enhet.

Dette er selfølgelig ikke helt lovlig, så kanskje ikke noe å anbefale, men vet flere som har gjort det.....

Lenke til kommentar
Hei

Hvis du virkelig vil importere noe, bør du gå å se på pricewatch.com Sjekket selv prisen på 2800 Barton, og den gikk i skrivende stund for

177$ inkl porto(i US da).

For å få den tollfritt må du få di til å skrive "gave" eller brukt enhet.

Dette er selfølgelig ikke helt lovlig, så kanskje ikke noe å anbefale, men vet flere som har gjort det.....

Den gave greia faller de ikke for lenger.. Desverre..

Hvis de åpner en eske, og finner noe som er helt nytt, så vil de sansynligvis be deg bevise at det er en gave, hvis ikke du kan bevise det, så vil de stipulere en verdi (dvs. sette toll-verdien til det de tror den er verdt), og da kan det fort bli dyrt...

Lenke til kommentar

Avnet er sammen med Microtronica/Arrow distributør av AMD-prosessorer på verdensbasis. Prisene er sikkert til andre distributører og PC-produsenter i kvantum av 1000 enheter.

Linken du viser til viste nå ellers kun "The AMD store is temporarily unavailable.", men vil tippe at det gjelder det jeg skriver først her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...