aarolilja Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) *anti*-virus program er naturlig nok nødvendig om du deler filer med Windowsverdenen. hvis ikke er det ikke nødvendig. Endret 8. januar 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
duckers Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 *anti*-virus program er naturlig nok nødvendig om du deler filer med Windowsverdenen. hvis ikke er det ikke nødvendig. Eneste grunn er for å beskytte maskinene med Windows på. Altså, det er ingen fare for å få virus på Linux selv om maskinen står i nettverk med Windows-maskiner. På en annen side må der vel være Windows-maskinen sin jobb å beskytte seg selv, så jeg ser ingen grunn til å installere det. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 dersom en distribuerer filer til maskiner med windows på så burde en absolutt sjekke for virus. med din mentalitet ville spammerne sluppet straff fordi mottakerne ikke hadde godt nok spam-filter. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Det blir vel ikke helt det samme. Med min mentalitet burde google slippe straff fordi de slipper gjennom spam til meg (i gmail). Om en bruker med Windows ønsker å kopiere filer fra meg er det hans problem dersom det er et virus blant filene. Jeg akter ikke å benytte resurser på min maskin for å forhindre spredning av virus som ikke er et problem for meg. Det er selvsagt en helt annen sak om maskinen distribuerer filer til flere bruker, feks en filserver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå