Gå til innhold

Kjøp av kontorlaptop for 4000 kr

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har fått et budsjett, der jeg skal kjøpe en laptop for 4000 kroner. Den skal kun brukes i kontorsammenheng, men det er greit å ha noe som funker alreit.

Har dere noen råd, nå som salget er igang, og jeg har fått lønna mi? Det går fint med linker på nett, og tilbud på f'eks Ekspert, Elkjøp o.l

Mikkels

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som kontor pc så er det du vil legge vekt på:

-Stor (nok) skjerm

-Stor lagringsplass

-Grei processor

Det som ikke er så viktig er andre ytelseselementer som grafikk og minne.

Blandt dei 3 som var linka, så ser jeg igrunn på acer'en fra netshop som det eneste alternativet, ettersom varehusenes billiglaptoper ikke overaskende kommer med intel's celeron parese processorer. I denne prisklassen finner du også pentium processorer, som den fra netshop.

Er du for så vidt villig til å legge til en tusenlapp selv, så har du alltids denne:

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...4330-lxpdu0x189

Her er det snakk om en 1kjerners intel core2 processor,500gb harddisk, står ikke mye informasjon på elprice siden, men jeg tror denne hardisken er raskere enn hos de andre pcene.

Den har også ddr3 ram. Mengden med minne er ikke avgjørende for deg, du vil nok ikke bruke alt av dette, iallefall ikke om du går for en med 4ghz. Men klokkehastigeten, altså, hvor raskt minnet oppdaterer seg, vil gi deg mindre lag når du bruker en del applikasjoner på en gang.

Her skal det være nok grafikk til HD video uten noen problemer også. Dette er for all del ikke noen high end spill pc, men av og til finner man grafikk-kalkulasjoner i hverdagsbruk også, og da er det greitt om pc'en ikke skyter seg selv i hue heller enn å forsøke å takle desse.

Jeg har selv en laptop jeg har kjøpt på nettsider og hatt behov for service for. Kan ta litt tid å være litt ugreitt å spille ball frem og tilbake på mail. Ta det i betrakting når du skal bestille/kjøpe.

Når det er sagt, så tar jeg dette over å desperat forsøke å få noen form for post-purchase service fra elkjøp kjeden når som helst.

Endret av Bjornartl
Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt meg en laptop. Mitt egentlige budsjett var på 3000 kroner, men jeg ville ha noe bedre enn det, og fant en tusenlapp til, så å legge til en til tusenlapp var dessverre uaktuelt.

Jeg gikk for, Acer Extensa 5635Z Intel T4300, ettersom den andre Acer PCen ikke var på lager. Håper jeg blir fornøyd med kjøpet.

Takk for hjelpen dere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...