mysjkin Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Har programmert lenge, men relativt ny i java... Jeg driver og lager en applikasjon som for øyeblikket ser ut som dette: Layouten er laget med en grunnleggende border-layout, med grafen i center, legend i east og to paneler med flow layout i north og south. So far so good, men når jeg prøver å legge inn flere elementer i panelene vil de ikke ekspandere, så elementene som er lagt inn sist forsvinner... Jeg trodde panelene skulle øke i størrelse for å gi plass til alle elementene.. ? Jeg har ikke eksplisitt satt størrelsen på dem noe sted, det går i JPanel Pnorth=new JPanel(); Pnorth.add(...); etc add("North",Pnorth); (og bare så det er sagt, jeg vet at det finnes verktøy for å grafisk legge ut brukergrensesnittet, men jeg har brukt den typen verktøy litt for mye til å ville ta det i bruk der det ikke er nødvendig, mao ingen vits i å anbefale det for å løse det problemet) M. Edit: East selvfølgelig, ikke right Endret 8. januar 2010 av mysjkin Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Nuhvel, en eksplisitt setPreferredSize() gjorde susen, men jeg er fortsatt litt overrasket over at den ikke strakk seg av seg selv i høyden. M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå