larsingedude Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Nordfjord FHS mer om hvorfor den er forkastelig skal jeg blogge om senere. Men har de i det hele tatt lov til å ta fravær på folk som de mener ikke er mentalt tilstedet i undervisningen?? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Nå er det et faktum at det ikke finnes lærevansker, det er lærer vansker. Men så kan du også si- Hadde du ikke vært mentalt tilstede i en arbeidsplass, ville du fort blitt oppsagt. Det er ikke bare for å lære 123 og ABC man går på skole. En del av skolen er også lærdom for arbeidslivet som følger. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Fra skolens hjemmeside: Skulen byggjer på kristne grunnverdiar og lærarane som arbeider her har eit kristent livssyn. Skulens eigar er Sogn og Fjordane region av Normisjon. Wikipedia om Normisjonen: Normisjon er en evangelisk luthersk misjonsorganisasjon som organiserer over 70 tusen personer over hele Norge, inkludert medlemmene i Acta - barn og unge i Normisjon. I de fleste storbyene har Normisjon egne menighetsfellesskap. Dette lover ikke bra, men likevel... du har sannsynligvis gjort et eller for å fortjene en reaksjon fra læreren. Dette baserer jeg på min egen erfaring da jeg aldri har opplevd at en lærer deler ut straff til tilfeldige mennesker som ikke har gjort noe som helst. Endret 8. januar 2010 av Icenor Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Fra skolens hjemmeside:Skulen byggjer på kristne grunnverdiar og lærarane som arbeider her har eit kristent livssyn. Skulens eigar er Sogn og Fjordane region av Normisjon. Dette lover ikke bra, men likevel... Er ikke det vanlig for folkehøgskoler? Det er ihvertfall det jeg har et inntrykk av. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Det finnes 2 forskjellige typer folkehøyskoler, de kristene og de frikynte. Går selv på en frikynt skole, Jæren Folkehøyskole. Her får vi iallefall ikke fravær om vi ikke er mentalt tilstede eneste jeg har fått fravær fra er hvis jeg er borte (sove) eller om vi sover under en film eller noe sånt. Men så går jeg på en veldig slacky linje og har ikke så mye å gjøre. Men om det er lovlig, det er nok det Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kanskje er læreren din dårlig, men uansett så lønner det seg ikke for deg å gjøre noe ut av det. Gi beng, det er du best tjent med. Dersom du synes du har en god sak, kan du evt. ta det opp med rektor? Lykke til! Lenke til kommentar
larsingedude Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Kanskje er læreren din dårlig, men uansett så lønner det seg ikke for deg å gjøre noe ut av det. Gi beng, det er du best tjent med. Dersom du synes du har en god sak, kan du evt. ta det opp med rektor? Lykke til! Var ikke tilfelle for meg, bare liker ikke at folk gjør ting de ikke har lov til, men hvis de har lov, så Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Var ikke tilfelle for meg, bare liker ikke at folk gjør ting de ikke har lov til, men hvis de har lov, så Er ingen som kan nekte dem å drive skolen sin omtrent som de vil. Denne saken blir vel et skjønnspørsmål, selv om jeg er enig med deg at det virker noe dårlig gjort å gi fravær for "mentalt fravær". Mer kan man nesten ikke uttale seg, uten å kjenne til mer om saken. Endret 8. januar 2010 av AvieN Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Fråver for å ikkje vere mentalt tilstades, den var ny, men ganske interessant. Første punktet eg kjem på er regelrett soving i klasserommet, andre er å surfe/lese heilt andre ting. Men litt meir seriøst, du har valgt å gå der av egen fri vilje. Dei har sine sett med regler, og ved at du godtok å bli elev der så har du godtatt deira regler. Slik er det i resten av samfunnet, du velger sjølv og tar konsekvensen av det. Viss du er misfornøyd er det sikkert heilt ok for skulen at du slutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå