Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

1330kwh forbruk av strøm i løpet av en måned på hybel, urimelig høyt?

Anbefalte innlegg

Fikk strømregningen for desember fra husverten og den lyder på hele 917kr og et forbruk på 1330kwh! Jeg leier en hybel i Tromsø på ca 20kvm og selv om desember ikke var den varmeste måneden i manns minne så syns jeg det hørtes veldig(sinnsykt) mye ut. Vanligvis ligger jeg på rundt 650-750kr i vintermånedene og bare det er grunn nok i seg selv til å rynke på nesen spør du meg. Ikke ser jeg på meg selv som en storforbruker av strøm.

Det som får meg til å reagere en del på prisen/forbruket er at jeg var hjemme på juleferie fra 22-31.desember hvor det ikke var annet strømforbruk enn varme og kjøleskap. Temperaturen var heller ikke særlig høy, rundt 15 grader. En annen ting er at jeg jobbet veldig mye fra 14-22.desember og var stort sett bare hjemme for å sove og hadde kanskje på datamaskinen 2t daglig. Med andre ord så var det bare perioden 1-13.desember som gikk som normalt.

Ting&tang som bruker strøm:

- En dusj daglig 1-22.des, ca 7min per gang

- Varmekabler på badet, står på rundt 19 grader fra perioden 1-22.des for så å bli skrudd ned til 13 resten av desember.

- Varmepanel i gangen, 400w, står på en plass mellom 10-15 grader 1-31.des

- Varmepanel på hybel, ikke oppgitt w, står på rundt 20 grader 1-22.des, 15 grader 22-31.desember

- 42" plasmatv, Pioneer Kuro 428xd, brukt kanskje 2t i snitt per dag i perioden 1-13des. og sporadisk etter det fram til 22.desember.

- PS3/X360 kanskje 10t totalt i løpet av måneden

- Kjøleskap

- Komfyr hvor jeg lager middag daglig 1-13.desember.

- Datamaskin, 600w PSU, som står på i snitt kanskje rundt 8t daglig i periodet 1-13.desember og rundt 2t i snitt i perioden 14-22.

Hørtes dette logisk ut?

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du ca. 1,8 KW stående på kontinuerlig. Med tanke på at det er effekten av en litt kraftig fritstående varmovn stående på hele døgnet om vinteren er vell ikke så urimelig. Hvis du bor alene og har egen varmtvans tank og betaler og så for strøm fra komfyr, kjøleskap du sier også at du har varmekabel, og to panel/varmelist stående på vil nok ikke dette være på usansynelig hvis det har vert gjennomsnitt kaldere en i fjor. Bor du i kollektiv blir det noe annet. Da hørtes det mye ut.

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...