Max_Drunk Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hallo Dette gjelder en mobiltelefon, Samsung S8000 Jet, men jeg har spm om noen tekniske uttrykk/innstillinger som jeg ikke har peiling på (skikkelig amatør). Hva er egentlig eksponeringsmåling? Har 3 innstillinger: Matrise, sentr. og spot. Og WDR. Hva er det egentlig? Takknemelig for alle svar Endret 8. januar 2010 av wassiboy Lenke til kommentar
hean Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hallo Dette gjelder en mobiltelefon, Samsung S8000 Jet, men jeg har spm om noen tekniske uttrykk/innstillinger som jeg ikke har peiling på (skikkelig amatør). Hva er egentlig eksponeringsmåling? Har 3 innstillinger: Matrise, sentr. og spot. Og WDR. Hva er det egentlig? Takknemelig for alle svar Eksponeringsmåling er nok det vi kalle lysmåling. Den måler lyset for å stille inn slik at bildet får passe med lys... lys kan måles i sentrum, en slags gjennomsnitt eller i ett bestemt punkt. Edit: I hvilken forbindelse nevnes WDR? Edit2: WDR er en funksjon for å bedre bildet når man tar bilde i motlys. Endret 8. januar 2010 av Nasciboy Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Ok. Skjønner. Blir litt klokere hver dag. Takk skal du ha Lenke til kommentar
hean Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Ok. Skjønner. Blir litt klokere hver dag. Takk skal du ha Bare hyggelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå