Dragen Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Har ikke fått levert skattekortene mine til arbeidsgiverne mine ennå, siden Skatteetaten ikke klarte å sende meg skattekortet for 2010 før i går. Men dama på lønningskontoret til hovedjobben min, fortalte meg tidligere i uken at jeg kommer til å bli trekt 50% for desemberlønna. Er det virkelig sånn at skattetrekket gjelder for den måneden man får lønna utbetalt, og ikke for den måneden man har opptjent lønna? Altså, ser skatteåret ut sånn: Desember -> November? Jeg går etter det logiske, og tenker at det gjelder for måneden man opptjener lønn i, og ikke i den måneden lønna blir utbetalt. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Eg syns det høyrtes veldig merkelig ut. Men, hadde eg vert i din situasjon, og hadde klart meg med den lønna du får utbetalt med 50% skattetrekk, ville eg ikkje ha brydd meg. Vil få igjen for det i juni når skatten delast ut igjen! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Men hvis det ulogiske gjelder, og jeg blir trekt 50% (noe jeg ikke har råd til), så ser jeg jo ikke noe til de ekstra 14% som ble trekt før juni neste år. Siden overtrekket da gjelder for skatteåret 2010. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Jeg husker en gang jeg leverte nytt skattekort for sent til min "arbeidsgiver" Adecco, og stilte samme spørsmål som du her stiller. Adecco sa at lønn for desember, som blir utbetalt i januar, utbetales med skattekort som gjaldt for desember. Så det gjorde mao. ingenting at nytt skattekort ble levert litt for sent... (til Adecco, that is) ...Men dette burde jo være vanlig de fleste steder vel...? Endret 8. januar 2010 av J-Core Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du kan jobbe på det gamle skattekortet i 1 måned, det vil si at arbeidsgiveren din kan kjøre deg på det. Men hvis skattetaten ikke har klart å levert deg skattekortet, er vel ikke det noe du bør svi for? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Du kan gi arbeidsgiver beskjed om å benytte skattekortet fra i fjor (dvs. samme tabell/prosent). Dette fungerer kun for januar, og du må be om det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå