Gå til innhold

[Løst]Intel i7 920 vs 860

Kuli93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tar det for gitt at du vet at disse to baserer seg på to forskjellige Sockets hva angår hovedkort? Om ikke så må man ha et Socket-1366 hovedkort for å bruke i920 (også kjent som "x58m") mens en i860-prosessor krevet et Socket-1156 hovedkort (kjent som "p55").

Det 007CD er inne på er at om du tenker å gå til anskaffelse av en Intel 6-kjernes prosessor som blir lansert iløpet av første halvdel av 2010 som går under navnet "Gulftown", så bør du gå for "x58m", eller da en Socket-1366 løsning nå som innebærer at du velger i920 for nå.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Har nå også lest masse, og har fått med meg at det er trippelkanalsminnearkitektur på socket-1366 og dobbel på socket-1156. (Sorry, burde kanskje ha visst detta før :blush: )

Er det noe mer? Virker jo som om socket-1366 er dyrere og bedre. Noe som får meg til og tro at jeg får mer igjen for og kjøpe en 1366 socket enn en 1156 socket. Siden penger ikke er noe problem virker det som om det er den beste løsningen. (Enda :p )

Lenke til kommentar

http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?p=108&p2=47

860 er raskere, men plattformen den er på er mindre utvidbar, akkurat nå er det mest ytelse for pengene på 1156 plattformen, og da er 860 et meget godt valg. Om du derimot skal utvide veldig i fremtiden, har 007CD et godt poeng, med at 1366 har klar større båndbredde mot pci.

Om du kun skal ha 1 skjermkort er 1156 helt kurrant, men jo flere ting du legger på PCI jo treigere blir det. Der har 1366 mye mer pusterom.

Lenke til kommentar

Evt. kan du køyre OC på i5 750 og få den opp på om lag same ytelse som i7 860, sjølvsagt utan teknologien som følger med i7 860.

i7 920 yter vel om lag on par med i5 750, men er nok meir framtidsretta og kan bla. skilte med 3-kanals minne.

Så vidt eg veit kan du køyre SLI/CF med 1156, men du bør (må?) begrense deg til to kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...