Moffe247 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hei! Jeg har et "problem" som jeg ikke har vært borti før: På noen biler er det små, mystiske, hvite prikker. Disse er vanligvis i grupper på 5 pixler. Det er noen som er svart også. Så langt som jeg har forstått, er det ikke støv som er problemet, da det blir en annen type flekker. Mystiske_prikker.bmp Noen andre som har sett noe lignede? - Thomas Endret 8. januar 2010 av Moffe247 Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Eksempelbilde plz. La ved, men ble litt for lite. Har lastet opp et nytt ett, men måtte forstørre det i Paint, ettersom Photoshop prøvde å gjøre det mer "smooth", hvis en kan kalle det det. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Tatt med høy ISO? Tatt på lang tid? Er det bare i mørke områder av bildet? Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Hvis jeg husker rett er dette tatt på ISO 100 med en eksponering på rundt 30 sekunder med blender på f/9. Det er i noen lysere deler av bildet óg. Kan legge ved det orginale bildet med EXIF hvis ønskelig. Har et A200, hvis det har noe å si. Det er litt over ett år gammelt, kjøpte det i august i 2008. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Da har du forklaringen: "med en eksponering på rundt 30 sekunder" får du hotspots. Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Da har du forklaringen: "med en eksponering på rundt 30 sekunder" får du hotspots. Så det er et vanlig problem? Da var jo flott! Trodde det var noe galt med kameraet. Takk skal du ha Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Eneste jeg kan få og får en gang i mellom er noen røde prikker på 30 sec og det er veldig mørkt. Syns det er vanskelig å se ut fra bmp filen du la ut hvordan flekker dette er, Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Nå vet du årsaken. Ikke sikker på om du har løst "problemet" ditt. Se i manualen om du har instillnger for å fjerne støy på lang eksponeringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå