stiansa Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg har hatt disken i et par år, og har vært veldig fornøyd med den. Vet et par anledninger det siste året har det forekommet at PC-en mistet kontakt med disken uten noen åpenbar grunn. Da hjalp det å ta strømkabelen ut og inn noen ganger, til Windows oppnådde kontakt med den igjen. Nå har disken kjørt feilfritt i over et halvt år, men for et par dager siden skjedde dette igjen. Og nå ser det ikke ut til at jeg klarer å få kontakt med den igjen. Jeg har forsøkt å bytte USB-kabel, uten at det utgjorde noen forskjell. Hvor kan feilen ligge? Er det dårlig USB-kontakt i "kabinettet", eller er det feil på selve disken inni? Jeg vil nødig sende inn disken på rep. - hvordan kan jeg løse dette selv? I etterpåklokskapens lys skulle jeg selvsagt ha kjøpt en dobbelt så stor disk første gang dette skjedde, og kjørt alt over på den nye disken som en backup... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Slikt skjer visst stadig vekk med USB disker. Det du kan gjøre er å plukke ut selve disken, og så koble den til internt. Eventuellt kjøpe nytt USB kabinett. Lenke til kommentar
stiansa Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Slikt skjer visst stadig vekk med USB disker.Det du kan gjøre er å plukke ut selve disken, og så koble den til internt. Eventuellt kjøpe nytt USB kabinett. Jeg plukket den ut og satt den inn i PC-kabinettet. Der kjører den så fint som bare det! Jeg hadde litt problemer med å få ut disken fra USB-kabinettet. Det ble ikke så pent... Måtte knekke det opp. Men disken var jo det viktigste. -stianen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 WD MyBook er ikke enkel å åpne, nei. Det finnes guider på nett med bilder, men selv da er det krevende. Strevde fælt for å åpne min. Jeg har også en USB disk hvor kabinett og disk er kjøpt hver for seg. Plutselig sluttet den å fungere, prøvde 3 PC'er uten å få kontakt. Men selve disken fungerte OK da jeg tok den ut og monterte på en SATA kabel. Så prøvde jeg den i USB kabinettet igjen, og da fungerte den. Og det har fungert siden. Er ikke alltid like lett å forstå seg på USB disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå