Gå til innhold

[Løst]IE7 nekter å slippe fokus

Anbefalte innlegg

Dette er en feil som har dukket opp i det siste. Jeg har en hvilken som helst nettside oppe i IE7, og vil skifte til et annet program eller vindu. Men IE7 nekter å "gi slipp på skjermen". Hvis jeg trykker ALT-TAB, så kan jeg bla mellom de andre programmene som kjører. Så langt er alt vel. Men med en gang jeg slipper ALT-TAB, så hoppes det tilbake til IE7, uansett hvilket vindu jeg valgte mens jeg holdt ALT-TAB inne. Det samme skjer om jeg trykker på snarveiene på oppgavelinjen. Jeg kan trykke og trykke på andre programmer, men IE7 bare fortsetter å være på skjermen.

Det eneste som hjelper er å minimere eller lukke IE7.

Hva har skjedd, og hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eit tips kan jo vere å nytte ein anna nettleser enkelt nok. Nå veit eg ikkje korvidt du faktisk må nytte Internet Explorer (er jo faktisk nokre interne bedriftsprogrammer o.l som krever dette), men du kan med fordel nytte ein betre og sikrare nettlesar. Internet Explorer 7 er ikkje verst til Internet Explorer å vere, men Firefox, Opera, eller Chrome er mykje betre. Eventuelt Safari. Så eliminerer du problemet med det same.

Beklager om dette ikkje var til noko hjelp, men når eg driv med webutvikling ergrer eg meg lit over dei som nytter Internet Explorer, då denne ikkje overheld standerdane noko særleg bra. Greitt i versjon 7, men ellers er det ikkje mykje å skryte av. Windows 7 har vel strengt tatt versjon 8 då?

Lenke til kommentar
Du bør definitivt også sjekke at du ikke har en infisert pc, sørg for å få kjørt spybot search and destroy og også malwarebytes anti malware.

Anti Malware gjorde susen. :) Fant en registry entry som gjorde ugagn. Husker ikke hva den het...

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...