Gjest thyes Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Jeg googlet dette emnet, og fant blant annet en 2-3 år gammel topic fra dette forumet. I den topicen leste jeg om et par stykkers erfaring med denne operasjonen, å fjerne nesepolypper. For de av dere som ikke vet hva nesepolypper er, ta en kikk her: http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/nesepolypper.php I nevnte topic hevdet de fleste at en slik prosedyre var smertefri, og kunne gjennomføres uten nevneverdige problemer. Jeg er både enig og uenig. Jeg har tatt denne operasjonen 3 ganger nå, siste gang 17 desember 09. Tilbakefallene etter en slik operasjon sies å være rundt 50%. Første gangen jeg fikk fjernet nesepolyppene, ble det gjort med lokalbedøvelse, og legen dro polyppene ut med en tang. Ikke direkte behagelig, men jeg ble bra. Andre og tredje gangen var polyppene blitt såpass store at jeg måtte få narkose, og et litt mer avansert kirurgisk inngrep var nødvendig. 100% smertefritt selvfølgelig, siden jeg hadde full narkose, men når du våkner etter en slik operasjon har du antibiotika-tamponger i nesen. Disse tas ut etter 1 døgn. Dette døgnet er preget av mye ubehag, og lite søvn. Etter den andre operasjonen min var jeg bra når disse tampongene ble fjernet, men jeg kan desverre ikke si det samme om siste operasjonen jeg hadde. Jeg er fortsatt tett i nesen, værst når jeg ligger/skal sove. Jeg gikk med polypper i over et halvt år før jeg fikk operasjonen, og de 2-3 siste månedene hadde jeg ingen luktesans. Den er heller ikke kommet tilbake, og jeg begynner å bli engstelig for at den kanskje aldri vil gjøre det heller. Jeg brukte Otrivin hyppig mens jeg hadde polyppene, og jeg tror kanskje dette har sin skyld. Jeg skal til øre, nese hals legen min i morgen formiddag for en sjekk, og kanskje han evt. fjerner rester etter operasjonen, forhåpentligvis blir jeg bra isåfall. Grunnen til at jeg skriver dette, er hvis jeg ikke blir "frisk" snart - finnes det noen alternative metoder? Er det noen som har noe erfaring med dette? Jeg har spurt legen om laseroperasjon av slimhinnene etc., men han sier at ingenting kan garanteres da heller. Jeg er desperat! Jeg har så ufattelig lyst å kunne puste normalt, for ikke å nevne det å kunne lukte igjen. Jeg våkner om nettene med tørr munn, pga. jeg puster med munnen da nesen er tett. Dette har jeg gjort i 4-5 måneder nå, og jeg er mildt sagt dritt lei Livskvaliteten blir elendig når man plages med dette. Det høres kanskje ut som en bagatell for noen, men tro meg; det er helt for jævlig slitsomt. Hvis noen har tips eller erfaringer å dele, tar jeg imot med stor takk! Mvh desperat thyes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå