eivinhau Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 hei. har nettopp formatert windows xp, og installert på nytt igjen. 2-3 dager siden nå. er oppe og kjører igjen, men noe er galt. den bruker lang tid på å browse, på å gå inn i en ny mappe, på å lagre et bilde i paint. den bruker så lang tid at jeg begynner å lure på om den har hengt seg opp, så jeg trykker ctrl+alt+del og sjekker og der står det (svarer ikke). et minutt senere er alt oppe og går igjen før det begynner på nytt. hva kan jeg gjøre, folkens? Lenke til kommentar
samerk Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hva type maskin er det? Har du forresten prøvd å oppdatere chipset- og skjermkortdriverene? Lenke til kommentar
eivinhau Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Hva type maskin er det? Har du forresten prøvd å oppdatere chipset- og skjermkortdriverene? den er temmelig gammel, men bruker den bare til word og firefox. 2 ghz amd, 1,2 gb ram, geforce 9500 (tror jeg). skjermkortdriver er oppdatert, usikker på chipset. har fungert helt fint, uten problemer i det hele tatt frem til nå. skjønner ikke hva det kan være. har scannet den med to virusprogrammer samt spybot og ccleaner for å bedre den, men uten hell. Lenke til kommentar
samerk Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Fra Windows Update velger du ikke "Hurtig", men "Tilpasse". Så vil du finne flere valg enn bare nedlasting av microsoft oppdateringer (til venstre for vinduet). Du velger da maskinvare (tall). Maskinvaredriverne ligger mest sannsynlig i denne mappen/linken. Når du har lastet ned og installert maskinvaredriverne, må du tilbake til Windows Update og laste ned alt som lastes ned kan av oppdateringer. Du kommer til Windows Update enten via Internett Explorer (velg Verktøy fra menyen, så Windows Update), eller via Start-menyen (windows Start-knappen) Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Hva type maskin er det? Har du forresten prøvd å oppdatere chipset- og skjermkortdriverene? den er temmelig gammel, men bruker den bare til word og firefox. 2 ghz amd, 1,2 gb ram, geforce 9500 (tror jeg). skjermkortdriver er oppdatert, usikker på chipset. har fungert helt fint, uten problemer i det hele tatt frem til nå. skjønner ikke hva det kan være. har scannet den med to virusprogrammer samt spybot og ccleaner for å bedre den, men uten hell. Hei! Gå til oppgavebehandling, ctrl alt del. OG se om prosessoren arbeider hele tiden, sjekk om den står stødig på 2-3%?- eller om den står på 60-80% opptatt, da har du et problem. Vennligst BmOnline Endret 8. januar 2010 av BmOnline Lenke til kommentar
eivinhau Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Hva type maskin er det? Har du forresten prøvd å oppdatere chipset- og skjermkortdriverene? den er temmelig gammel, men bruker den bare til word og firefox. 2 ghz amd, 1,2 gb ram, geforce 9500 (tror jeg). skjermkortdriver er oppdatert, usikker på chipset. har fungert helt fint, uten problemer i det hele tatt frem til nå. skjønner ikke hva det kan være. har scannet den med to virusprogrammer samt spybot og ccleaner for å bedre den, men uten hell. Hei! Gå til oppgavebehandling, ctrl alt del. OG se om prosessoren arbeider hele tiden, sjekk om den står stødig på 2-3%?- eller om den står på 60-80% opptatt, da har du et problem. Vennligst BmOnline Hei, den står på 100% opptatt - konstant. hva skal en gjøre? Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Ok, når den står på 100% er det noe som drar all kraften utav maskinen din, det kan du gjøre noe med. Trykk Ctrl+alt+delete og velg prosesser fra fanene oppe. se hvilke program som bruker mye av cpuen din. Avhengig av hvilke program det er kan du fjerne de eller finne et alternativ. Lykke til Lenke til kommentar
ReppeRobert Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Eventuelt kan du også kjøre en virus scann, kan hende det har kommet et virus som trekker ram og cpu. Trekk ut nettverkskabel og scann for fullt, kan også med samme fjerne ''temporary files'' og rydde opp i ''Registeret'' Last ned CCleaner som er et freeware for og rydde opp i temp. files og register. Endret 25. januar 2010 av ReppeRobert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå