verwooks Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Skal bruke en Windows XP maskin som DHCP server på et lan party til neste helg. Men jeg har litt problemer med å få dette til å funke. Maskinen skal ikke dele internett. Jeg har prøvd å sette opp et program ved navn "DHCP Turbo Manager", noen som har peiling på dette programmet ? Jeg prøvde å sette opp en "Scope" og satte av en ip rekke og startet og lagret. Men får ikke maskin nr 2 her til å få ip ... Andre metoder som er lettere ? Lenke til kommentar
Borf Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 kan anbefal vDHCP, det er eit program som er litt å sette opp, og fungere godt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Står maskin nr2 til å motta ip? ..gå inn på den og skriv, ipconfig /all og ipconfig /release og ipconfig /renew i cmd og se :-) Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Fikk mekket det. Jeg merket det at den maskinen som delte internett ble gjort til dhcp server. Så jeg flyttet isdn kortet mitt over til den andre maskinen og satte den til å dele internett. Så nå har jeg fått ordnet dette. Mr. Ueland ... tror "Repair" funksjonen i XP gjør alt det der .... men takk for tipset ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå