lalas Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Hei! Jeg har en samsung tv, samsung hjemmekino og en hd dekoder fra canal digital for kabel-tv. Jeg ønsker tv-lyden gjennom høytalerne mine til hjemmekinoet og trenger da sikkert en kabel som går mellom dekoderen og hjemmekinoanlegget. Fra før av har jeg en HDMI fra dekoder til tv og en hdmi fra tv til hjemmekino. Kan noen hjelpe meg med å finne en riktig kabel som jeg kan bruke for å fikse lyd for meg? Gjør ikke noe om den har lav pris... Legger ved bilde av tilkoblingsmulighetene jeg har på dekoderen og anlegget. På bruksanvisningen til dekoderen står det at man må bruke en Spdif-kabel og på hjemmekinoanlegget bes det om en optisk kabel. Endret 7. januar 2010 av lalas Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) hdmi kabel har lydoverføring digitalt. kjøp hdmi kabel. Endret 7. januar 2010 av member-63169 Lenke til kommentar
lalas Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 member-63169 skrev: hdmi kabel har lydoverføring digitalt. kjøp hdmi kabel. Jeg har hdmi fra dekoder til tv og fra hjemmekino til tv. Har ikke flere ledige Hdmi-inputs på hverken tv, dekoder eller anlegg da. Er nybegynner i dette faget her føler, men skal jeg ha optisk, spdif, kombinasjon om det finnes, annet? Det må jo gå an;) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hvis det er alle tilkoplingene du har på Canal Digital-boksen (bilde til venstre) må du benytte deg av RCA-kabel (rød/hvit). Du har de samme kontaktene under "audio in" på anlegget ditt. Evt. for surroundlyd trenger du optisk eller koaksial, men kan ikke se den på dekoderen din? Hva står det over en sorte runde kontakten? Lenke til kommentar
lalas Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 datating skrev: Hvis det er alle tilkoplingene du har på Canal Digital-boksen (bilde til venstre) må du benytte deg av RCA-kabel (rød/hvit). Du har de samme kontaktene under "audio in" på anlegget ditt. Evt. for surroundlyd trenger du optisk eller koaksial, men kan ikke se den på dekoderen din? Hva står det over en sorte runde kontakten? Der står det nok S/pDif Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Da kan du isåfall bruke S/pdif fra tuneren til en slik boks og så inn til den optiske på anlegget. Da vil du få surroundlyd. Hvis stereo er greit nok (som de fleste kanaler sender i) kan du bruke vanlig rød og hvit rca-kabel som jeg nevnte i innlegget over. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Han har sannsynligvis digital coax inn på anlegget også. Bruker å være en slik kontakt i tillegg til de optiske. Og da trenger han ikke boksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå