Gå til innhold

Hjelp - hva slags kabel?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en samsung tv, samsung hjemmekino og en hd dekoder fra canal digital for kabel-tv.

Jeg ønsker tv-lyden gjennom høytalerne mine til hjemmekinoet og trenger da sikkert en kabel som går mellom dekoderen og hjemmekinoanlegget. Fra før av har jeg en HDMI fra dekoder til tv og en hdmi fra tv til hjemmekino.

Kan noen hjelpe meg med å finne en riktig kabel som jeg kan bruke for å fikse lyd for meg? Gjør ikke noe om den har lav pris...

Legger ved bilde av tilkoblingsmulighetene jeg har på dekoderen og anlegget. På bruksanvisningen til dekoderen står det at man må bruke en Spdif-kabel og på hjemmekinoanlegget bes det om en optisk kabel.

post-104447-1262898271_thumb.jpg

post-104447-1262898322_thumb.jpg

Endret av lalas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  member-63169 skrev:
hdmi kabel har lydoverføring digitalt. kjøp hdmi kabel.

Jeg har hdmi fra dekoder til tv og fra hjemmekino til tv. Har ikke flere ledige Hdmi-inputs på hverken tv, dekoder eller anlegg da.

Er nybegynner i dette faget her føler, men skal jeg ha optisk, spdif, kombinasjon om det finnes, annet? Det må jo gå an;)

Lenke til kommentar

Hvis det er alle tilkoplingene du har på Canal Digital-boksen (bilde til venstre) må du benytte deg av RCA-kabel (rød/hvit).

Du har de samme kontaktene under "audio in" på anlegget ditt.

Evt. for surroundlyd trenger du optisk eller koaksial, men kan ikke se den på dekoderen din? Hva står det over en sorte runde kontakten?

Lenke til kommentar
  datating skrev:
Hvis det er alle tilkoplingene du har på Canal Digital-boksen (bilde til venstre) må du benytte deg av RCA-kabel (rød/hvit).

Du har de samme kontaktene under "audio in" på anlegget ditt.

Evt. for surroundlyd trenger du optisk eller koaksial, men kan ikke se den på dekoderen din? Hva står det over en sorte runde kontakten?

Der står det nok S/pDif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...