Alvarez Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Hei! Ønsker gode forslag og hint til hvilket kompaktkamera som passer meg best. Selv har jeg ikke den store kunnskapen, er heller ikke oppdatert på dagens kompaktkameraer. Skal prøve å holde meg innenfor et par kategorier slik at det kan bli litt lettere for andre å komme med forslag til hva jeg skal kjøpe. Kommer med et par kategorier jeg ønsker å bruke kameraet til. - Jeg driver med en del ekstremsport, så et kamera som kan fange mange "hurtige" bevegelser ville passet bra. (vet ikke hva dette heter på fagspråket) - Liker å gå mye i naturen og jeg ønsker at kameraet kan ta gode naturbilder. - Vil også ha et kamera som det er helt greit å filme HD med. (720p er vell det nyeste?) - Om kameraet tar gode bilder i dårligere belysning eller ikke teller ikke så mye, men helt klart et pluss dersom det tåler litt dårlig belysning. - Kameraet kan gjerne være litt robust, men ikke vanntett og slikt. Holder meg over vann. - Det må helt være mulighet for å endre ISO og lukkertid, men begrensede manuelle innstillinger er helt greit. - Prisklasse: 2500,- til 3500,- burde passe meg fint. Er kanskje litt vanskelig å finne frem til et kamera som passer til akkurat dette, men jeg har en liten anelse om at de som er på dette forumet har mye mer kunnskap enn meg uansett! /Alvarez Endret 7. januar 2010 av Alvarez Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 HD720 er ikke siste. Finnes ihvertfall HD1080 på digitalkameraer. Panasonic TZ7 har hd video, videozoom stereolyd og 12 x optisk zoom. Canon SX200 har 0 cm makro (veldig bra for detaljrike naturbilder), 12x optisk zoom. Men dessverre ikke videozoom og kun monolyd. Disse koster under 3000. Har ikke peiling hvordan de er i fastshot/sportsmode. Lenke til kommentar
Alvarez Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Ok. TZ7 burde passe ganske bra da. Men hva mener du med at XS200 har O cm macro? Noen som vet hvordan TZ7 er i fastshot/sportsmode? Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Men hva mener du med at XS200 har O cm macro?At du kan gå veldig nærmt objektet du skal fotografere. Jo lavere, jo bedre.http://www.akam.no/artikler/canon_sx200_is/69984/3 TZ7 har 3 cm makro, noe som antakelig gjør den hakket dårligere til makrobilder. Endret 8. januar 2010 av MikkelRev Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Støtter også TZ7 som alle andre her. Har selv Panasonic ZX1 som er hakket dårligere enn TZ7 og synes den tar gode bevegelsebilder med sitt sportmodus instillinger. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg har nettopp fått meg tz7 og anbefaler det gjerne. Det første som slo meg var at jeg syntes bildene var i bedre kvalitet enn hva jeg hadde forventet.. Liker å tro at dette har en liten sammenheng med leica objektivet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå