Gå til innhold

Mikrofon effekter program?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepps, såkalt "Vocoder".

Problemet med å bruke den til Skype o.l er at vanlig lydkort definerer en kanal til mikrofonen og programmer som skal ta i mot lyd blir automatisk innstilt på den kanalen, dette gjelder også programmet du skal kjøre. Dermed må du ha et lydkort som har et eget lydbehandlingsprogram (ganske mange har det, hvor man kan legge til effekter, men ingen har vocoder så vidt jeg vet om).

Signal kjede og prosesseringskjede

Mikrofon, mikrofon inn i lydkort, AD-konverter, kanaltildeling, ut (til program, høytalere etc)

Jeg bruker Scope plattformen til Sonic Core (gamle creamware) som gjør at jeg kan overstyre signalkjeden og bruke programmet det er bilde av som realtime mikser. Til venstre finner du Pulsar 2 Analog Source som da er lydkilde input, til Vocoder, til mikser, for så en direct out til Wave Dest 1, som man da finner igjen i Skype som "CreamWare Play/Rec 1". Denne plattformen krever Sonic Core kort, og det billigste starter på €490 på thomann.de.

post-74843-1263287618_thumb.jpg

Det er muligheter for at et og annet DJ-program kan gjøre saken for deg, men da må programmet ha en utgang som du kan velge i skype, og det ser jeg ikke helt for meg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...