Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

feste av kontakt for varmetråder

Anbefalte innlegg

Nå har jeg i ett og et halvt år kjørt rundt med varmetråder i bakruten som ikke fungerer. Jeg har endelig fått ut fingeren og feilsøkt og identifisert problemet. Det har seg slik at kontakten til varmetrådene er løsnet på den ene siden og jeg må få denne festet igjen for å få varmetrådene til å fungere. Jeg har megget kablene og bekreftet at det går 12V gjennom dem.

post-36441-1262894129_thumb.jpg

Første spørsmål:

Hva skal jeg bruke for å fjerne restene etter det forrige festemiddelet? Jeg vet ikke om det er brukt lim eller loddet fast så det er en utfordring? Jeg har tenkt på Acetone, Blå isopropanol og teknisk sprit. Har også blitt fortalt om et stoff som heter noe sånn som acrysol og lurer på om det er noen som har erfaring med det. Hvor får man eventuelt tak i teknisk sprit eller Acrysol?

Sprøsmål 2:

Hva skal jeg bruke for å feste kontakten? Jeg regner med det er en form for strømførende lim som er mest gunstig for meg å bruke. Hva heter det, hvor får jeg tak i det? Er det noe annet som er bedre med tanke på å feste pluggen?

Spørsmål 3:

Når jeg eventuelt limer fast pluggen med strømførende lim, er det noe krav om en gitt temperatur på vindusruten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar. Ikke akkurat det svaret jeg håpet på, men jeg har med bakgrunn i det sendt prisforespørsel til et par verksteder med prisforespørsel på fiks. Er fremdeles på utkikk etter en måte å gjøre dette på selv da bilen er 17 år gammel og jeg ikke har veldig lyst å bruke mye penger på den.

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Til informasjon:

Har vært i kontakt med flere verksteder og bilglass firmaer angående feste av kontakten. Alle sier det samme, det er vanskelig, det har de prøvd før uten noe særlig hell. Fant en som tok utfordringen og de sleit litt med å fikse det på grunn av at den strømførende limen han hadde ikke festet seg på vinduet og fordi loddetinnet bare rant rett av kobberkontakten.

Etter en stund fikk de fikset det ved å bruke en type superlim for å feste kontakten til vinduet, for deretter å lodde en "bru" ned til festet på varmetrådene. Nå fungerer de, men hvor lenge det holder vites ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...