Arnesen1 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hei, jeg har tre maskiner som er koblet til samme nettverket, de er også i samme arbeidsgruppe. "MARIUS-PC", "MARIUS-MEDIA", og "BÆRBAR". jeg har en del mapper som er delte og har tildelt disse mappene rettigheter for alle, men jeg sliter med å tilgang. "MARIUS-PC" får tilgang til "MARIUS MEDIA". Men ikke "BÆRBAR" "MARIUS MEDIA" får ikke tilgang til noen. "BÆRBAR" får ikke tilgang til noen. Feilen som kommer fram når jeg prøver å koble til via "mine nettverkssteder" er at jeg må trykke inn passord og brukernavn for å få tilgang til de forskjellige maskinene, men selvom jeg vet jeg trykker riktig brukernavn og passord så får jeg fremdeles beskjed om at jeg ikke har tilgang. "BÆRBAR" og "MARIUS PC" kjører Windows 7 Ultimate. "MARIUS MEDIA" kjører Win XP PRO. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 I windows 7 kan du gå inn i nettverksinstillingene og skru av passordbeskyttelse. I windows xp må du ta på enkel fildeling for å bli kvitt spm om passord. Dersom du skal bruke passord må du angi hvilke brukere som har lov å komme inn på de delte mappene dine. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Slå av enkel fildeling (Simple filesharing) på alle maskinene. Endret 10. januar 2010 av jocke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå