Gå til innhold

Hva er fordelen med bruk av CAM modul?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint. Jeg har Canal Digital her heldigvis, så da kjøper jeg nok en CAM modul. Ellers lurer jeg på en enkel og billig metode for å ta opp sendingene til Canal Digital. Er det bare for meg å kjøpe et TV-HD kort med HDMI utgang?

Edit: Med TV-kort må jeg seff bruke PC-en til å se de digitale kanalene.

Endret av s1gnal
Lenke til kommentar

tv-kort og dekoding av digitale kanaler er et helt kapitel for seg selv.

det skal være vanskelig/neste umulig å få til hvis du bruker tv-kortet som dekoder.

hvis du har planer om å bruke den innebygde dekoren på tv til dekodingen og samtig ønsker å kunne ta opp så må man stole på at tv sender signalet ut på en eller anen utgang som du kan koble en optaker til eller at denne muligheten er innebygget i tv-en.

det er en del tver som har denne muligheten (som har lite med den innebygde dekoderen å gjøre ) men jeg vet ikke hvilke.

Lenke til kommentar

Cam modul støttes kun for riksTV og Canal Digital ved dette tidspunkt.

Fordelen er som sagt at du slipper unna en ekstra boks og fjernkontroll.

Jeg vil ikke kalle dette for ulemper, men mulige momenter du burde tenke over:

- Du har ikke PVR opptaksfunksjon med Cam (med mindre du har en TV med innebygd harddisk som støtter dette. Jeg vet ikke av noen iallefall)

- Meny og funksjoner er basert på individuell TV (f.eks. om du får EPG eller ikke)

- Modulen blir ikke automatisk oppdatert på samme måte som en dekoder til Get eller Canal Digital. Du må oppdatere den manuelt (via software/firmware til TV antar jeg).

Kort sagt gir modulen deg kun muligheten til å ta inn digitale signaler, resten er opp til TV'n din og din egen tekniske fortrolighet.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...