galaxee Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 skriver bare IBM Har en IBM 60 GB (så klart) som lager noen rare lyder av og til. akkurat som børstene inni slår på et eller annet..vil denne dritten ryke til slutt? kan da ikke være normal å ha en sånn lyd som dukker opp ca en gang for dag 1 Hard-disk: IBM 60 GB (som gikk til ****** etter 2 små dager fikk ny på garanti og stod med tom hard-disk 2 hard-disken som eg fikk på garant: dennne rauk etter ca 7 måner og finn ny på garanti (hadde tatt backup på alt. så ingen data tap 3 Hard-disk lever enda 8) men alle dei 2 andre diskene hadde samme lyden som eg har nå på denne er IBM så dritt at en må brenne ut alle filmer og mp3 filer for å ungå tap av alle filene en har? eg brenner ut alt filene etter første gang disken røyk er andre hard-disker slik? at en ikke kan stole på dei? eller lever fra 1------>300 dager? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Nåja ibm er da ikke noe dritt, backup skal du ta uansett disk produsent. Men har du kjøling på disken din. Har selv 4 ibm 46.1GB som er 3,5 år nå, men eg har bra kjøling på dem. Tempen er 32C. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 jo ibm er noe dritt kjetil. mildt sagt Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 da må jo jeg ha griseflaks, i og med at alle mine 4 ibm-disker fortsatt lever..... er forresten 120- og 180gxp disker Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 jo ibm er noe dritt kjetil. mildt sagt Vel...historien lyver ikke, så IBM sine disker var vel ikke helt bra en periode. En serie røk jo støtt uavhengig av kjøling. Men dagens disker fra samme produsent ryker vel ikke like ofte...? Backup er en selvfølge, helt enig. Like surt å miste data selv om de lå på en diskmodell som sjelden ryker... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 jo ibm er noe dritt kjetil. mildt sagt Nei det er de ikke, men de har hatt problemer med en serie jada. Men du kan ikke si att merke ibm er dritt, om du sier det så er du veldig useriøs. Faktisk så ligge ibm som nr 2 på minst retur hos itbutikken etter seagate som er nr 1 :wink: Lenke til kommentar
tunkguru Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 lyden... trolig normal load/unload mechanism technology, Dell har en firmware på sine support sider for å redusere frekvensen på denne lyden/funksjonen (IBM 60GB... let feks under filer til latitude 840). Etter hva jeg vet, så foretrekker jeg funkjsonen som gir sikkerhet og stabilitet, og kan leve med litt "spjoing" lyd i blant.... dog, ta backup.. shit happens! Les litt om din hardisk på www.hgst.com (hitachi har tatt over IBM's harddisk produksjon) tunkguru Lenke til kommentar
aMo Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Jo IBM disker er noe dritt, det har tilogmed IBM skjønt, og solgt unna hele HD virksomheten sin... Så det så.. Men IBM disker blir visstnok sykt varme, så jeg vil anta at det kanskje kan være et kjøleproblem.. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Har en IBM 60 GB (så klart) som lager noen rare lyder av og til.akkurat som børstene inni slår på et eller annet..vil denne dritten ryke til slutt? kan da ikke være normal å ha en sånn lyd som dukker opp ca en gang for dag ? Fra hvilken serie? 75GXP, 60GXP, 120GXP, 180GXP... Og ja, den vil ryke til slutt. Jo flere lyder, jo kortere tid har den igjen å leve. Last ned Siguardian fra www.siguardian.com, så får du en pekepinn på hvor lang tid den har igjen. Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 jeg kjøpte meg en ny hd ikke så lenge siden 80GB, 8MB cache, 133mbits. western digital. kjøpte meg vifte (monteres under) dagen etter. vet ikke akkuratt hvor varm den er men der er ganske cool. så jeg vil anbefalle deg å kjøpe kjøling til disken din. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 joda eg kjører vifter på den nå (som eg ikke har gjort med det 2 første) men trodde ikke det skulle ha noe å si :oops: model er eg ikke sikker på temp står her: http://www.home.no/rec/HD.html Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 fikk denne feil meldingen nå noen som kan si meg ka den betyr? http://www.home.no/rec/hard.html 20 oktober 2003 er dette dommedagen den har sett? Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 fikk denne feil meldingen nå noen som kan si meg ka den betyr? http://www.home.no/rec/hard.html 20 oktober 2003 er dette dommedagen den har sett? ehhhh ingen? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 fikk denne feil meldingen nå noen som kan si meg ka den betyr? http://www.home.no/rec/hard.html 20 oktober 2003 er dette dommedagen den har sett? Ja, nå er det bare å vente til den tar kvelden Spøk til side, den datoen kan du nok ta med en klype salt, for slikt er umulig å spå nøyaktig. Sannsynligvis vil datoen endre seg etterhvert også. Men du bør se på det som en slags advarsel, og ta jevnlig backup av viktige data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå