Gå til innhold

Canal Digital og trådløst internet

Anbefalte innlegg

Har CD sin Mega pakke som jeg nettopp bestilte. Fikk sms igår om at alt var oppdatert og klart. Jeg kjører itavisen sin speedtest og får en 6mb dl når jeg har ledning fra modemet til dlink 524 wireless og da ledning igjen til min pc. Trådløse til damens laptop.

Når jeg kjører ledningen direkte fra modemet inn i min pc får jeg 23mb dl.

Jeg har lest en del på nettet om kabel internet og wireless routers, men er ikke helt på bølgelengde på alt dette tekniske.

Er dette en enkel sak å fikse opp i eller må jeg kjøpe ny router med en ny std som takler kabel internet ?

mvh

Jan Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har samme trådløse ruter som deg. om ting er kobla og stilt inn riktig skal det ikke være no hastighetsproblem med kabler fra ruter til pc. trådløst oppnår den omtrent 18,4mbit på filoverføringer og klarte helt fint speedometertesten på hw.no på 12mbit

Lenke til kommentar
Kjøp deg en ny router som er laget for høyere hastighet.

Anbefaler en av de i signaturen min, hvis du ønsker rimeligere så kan du få noen flere tips.

Kjempe, du mener dette vil funke 100% med en av disse. Prisen er ok så lenge det funker smertefritt uten at jeg må drive å dulle med de. Hva er DD-wrt ?

jeg har samme trådløse ruter som deg. om ting er kobla og stilt inn riktig skal det ikke være no hastighetsproblem med kabler fra ruter til pc. trådløst oppnår den omtrent 18,4mbit på filoverføringer og klarte helt fint speedometertesten på hw.no på 12mbit

hehe men hva er riktige instillinger ? Resette router og så er den riktig instilt ?

Gjerne en ny router om det er en masse instillinger som må gjøres på denne gamle jeg har :)

Endret av Hellhans
Lenke til kommentar

DD-WRT er tredjeparts firmware som gir utrolig mye funksjonalitet. Dette er ikke noe du behøver for ditt bruk, så bare bruk routeren som den er med orginal firmware.

Er forsåvidt enig med Kjell// at du skulle hatt bedre hastighet med routeren din, men det kan være greit å se framover og hoppe på noe nyere som også løser problemet.

PS: Kan være noe feil med nettverkskortet ditt. Har du prøvd med annen PC via kabel?

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker så begrenses innhastighet i DI 524(UP) til 24mbit, da denne er beregnet for vanlig ADSL2+. Det er altså bare switchen i routeren som tåler hastigheter opp til 100mbit/s (lokalt).

Når jeg kjører ledningen direkte fra modemet inn i min pc får jeg 23mb dl.

Det er netopp det som vil skje. Det med at trådløsen ikke holder med, kan komme av mye rart.. Evt, dekning? Forsøkt med annet nettverkskort?

Tips: Om signalstyrken er skrudd ned så vil hastigheten også synke..

Men, altså.

Det som løser ditt problem er en ny router. Da burde det holde med en vilken som helst moderne router som ikke koster en femmer.

Endret av slacky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...