zerokiller Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hei Bror min fikk i dag sin Acer Aspire 5738ZG i posten. Han startet den opp, og alt fungerte fint. I starten måtte han gjennom en installasjonsprosess med windows vista, som du alltid må. Hvor pcen må restarte endel ganger, før alt er klart. Jeg er litt usikker hvor langt han kom i denne prosessen, men ganske tidlig i prosessen fikk han beskjed om å restarte systemet. Noe han gjorde, etter det har pcen vært død. Det eneste lyset du ser er ladelyset og hvis du trykker på en knapp som heter Acer Powersmart key, som skal sette pcen i "power-saving mode", så lyser den knappen også. Er det noen som kan ha noen ideer om hva som kan ha skjedd her, setter pris på alle typer tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Vist det er lys til Caps Lock sjå om den lyser vist du trykke inn Caps Lock. Har ein liten følelse at skjermen har tatt kvelden. Eller er det ingen lyd fra vifte eller maskinen ellers? Prøv og ta ut og inn batteriet med at du tar ut batteri og tøm den for strøm (prøve og slå på pc-en uten batteriet tilkoblet) så sette du da inn igjen. Endret 7. januar 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
zerokiller Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Det er ingen lyd fra vifte eller maskinen ellers. Kan prøve å ta ut batteriet, og gjøre som du sa. Lenke til kommentar
zerokiller Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Det fungerte dessverre ikke, men har dere noen andre ting jeg kan prøve, tar jeg fortsatt gjerne imot tips. Blir nok fort at han må sende den tilbake igjen, aldri kjekt når slikt skjer. Endret 7. januar 2010 av zerokiller Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Det kan selvsagt være mange ting, men dersom det ikke er liv i PC'n overhodet (ikke vifter, sus fra harddisk, ingenting), kan det høres ut som hovedkortet har tatt kvelden. Jeg hadde vurdert sterkt å sende den tilbake, hvis du tukler for mye med den og ender opp med å sende den inn til slutt likevel, kan i verste fall garanti og reklamasjonsrett være utsatt for å bli uaktuelt. Endret 8. januar 2010 av Cundou Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå