essoen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Heisann! helt siden i går så har jeg vært plaget med at internetten kutter ofte bort eller at det går jæææævli tregt! noen som vet hva det kan være? tregt nett og nett som klikker går meg på nervene!! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Gå start og velg kjør... CMD <enter> I det sorte vinduet skriv så: tracert www.uio.no -t Da skal du se forsinkelse underveis mellom din maskin og UIO. Til din router (192.x.x.x. eller 10.x.x.x) skal det normalt være 1ms. Bor du i Sør-Norge bør forsinkelsen totalt være under 20ms. Du skriver ingen ting om utstyr, ISP eller kobling mot router. Endret 7. januar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
essoen Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 dette fårstod jeg ikke helt :S gikk innpå kjør og skrev CMD og skrev dette der du sa jeg skulel skrive men så kommer det bare: Kan ikke lese målsystemet www.uio.no-t Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 dette fårstod jeg ikke helt :S gikk innpå kjør og skrev CMD og skrev dette der du sa jeg skulel skrive men så kommer det bare: Kan ikke lese målsystemet www.uio.no-t Du må ha mellomrom etter www.uio.no Lenke til kommentar
leo24 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Kommandoen du må skrive er "ping www.uio.no -t" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå