Brekkdains Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Heisann! jeg er ny bruker av dette forumet i håp om at noen av dere kan hjelpe meg unna en dyr reperasjon på laptopen min. Jeg har en 2 år gammel Acer Notebook Aspire 5520G med Vista og ett Realtek lydkort, mulig intregrert i hovedkort. Jeg kan ikke nok om dette til at jeg ser det. Jeg har flere ganger brukt acers backup-system når det blir for mye rart innabors, og vær gang har pcen funket fint etterpå. Jeg har nok en gang gjort dette for jeg trodde jeg skulle bli av med ett problem med lydkortet mitt, men den gang ei. Det som skjer er at lydkortet "forsvinner". Høytaller med rødt kryss nede på linjen til høyre, med beskjed om at "ingen lydutdataenhet er installert". I enhetsbehandling finner jeg ikke noe lydkort. Det jeg nå har gjort en rekke ganger er å avintallere driveren for lydkortet i kontrollpanel, laste den ned på nytt fra Acer sin supportside og intallere den. Det som da skjer er at lydkortet kommer opp i enhetsbehandling med en gul trekant og feilmedingen "Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)" Så da ber jeg om å få oppdatert driveren, og at windows kan søke på nettet. Da ordner alt seg, driveren blir lagt inn og jeg har lyd. MEN SÅ..det kan gå 2 dager eller ei lite uke..også er det på`n igjen..alt er borte!! Kan noen hjelpe meg?? Med vennlig hilsen Roar! Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Sjekk at den ikke er disablet i BIOS. Forsøk å installere Nvidia chipset driver på nytt og så lyddriver. Lenke til kommentar
Brekkdains Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Sjekk at den ikke er disablet i BIOS. Forsøk å installere Nvidia chipset driver på nytt og så lyddriver. Hvordan gjør jeg dette med Bios?? Har forsøkt å installere Nvidia Chipset driver på nytt.. Nå får jeg faktisk ikke opp kortet igjen..det er helt borte.. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Sjekk at den ikke er disablet i BIOS. Forsøk å installere Nvidia chipset driver på nytt og så lyddriver. Hvordan gjør jeg dette med Bios?? Har forsøkt å installere Nvidia Chipset driver på nytt.. Nå får jeg faktisk ikke opp kortet igjen..det er helt borte.. Start maskinen og trykk på F2 for å komme inn i BIOS oppsett. velg Integrated Peripherals og se at lydkortet er satt aktivt. Lenke til kommentar
Brekkdains Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2010 Sjekk at den ikke er disablet i BIOS. Forsøk å installere Nvidia chipset driver på nytt og så lyddriver. Hvordan gjør jeg dette med Bios?? Har forsøkt å installere Nvidia Chipset driver på nytt.. Nå får jeg faktisk ikke opp kortet igjen..det er helt borte.. Start maskinen og trykk på F2 for å komme inn i BIOS oppsett. velg Integrated Peripherals og se at lydkortet er satt aktivt. Jeg kommer inn i menyen men finner ingen som heter Integrated Peripherals.. forslag? Lenke til kommentar
Brekkdains Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Ingen?? Trenger sårt hjelp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå