Gå til innhold

Samletråd for vittige historier om "Mannen med det Kolde Hjertet"!

saluttknall

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har vel alle en viss kjennskap til den famøse radioserien ”Dickie Dick Dickens”, som i mange år har blitt utsatt for gjentatte repriser i NRK’s Radioteater, og da spesielt i dets studio for mystikk og mørke gjerninger.

De av dere som har fattet interesse for denne serien, og som har vært trofaste lyttere, (eller kjøpt CD-utgavene i ettertid), kjenner kanskje igjen navnet ”James Topper”.

Om ikke, kan jeg forklare dette nærmere.

James Topper, som alltid blir referert til som ”mannen med det kolde hjertet”, prøvde i serie 2 av dette fornøyelige drama å drepe vår helt: Dickie Dick Dickens. Det befinner seg derimot noe utenfor denne trådens egentlige poeng. Her er det hans kallenavn: ”mannen med det kolde hjertet”, og sammenhenger hvor du har brukt dette til å beskrive andre personer som skal stå i sentrum. Jeg kan jo starte med en av mine egne favoritter.

Min venn Gelius og jeg var en gang på vei ut av en butikk, da han kom til å kommentere noe en nokså spesiell mann i butikken hadde sagt. Jeg husker ikke helt hva det var, men jeg gikk da og tenkte på James Topper, og akkurat da han var ferdig, og hadde spurt meg om jeg hadde hørt det mannen hadde sagt, spurte jeg: ”mannen med det kolde hjertet?”! Gelius har alltid vært en stor fan av Dickie Dick Dickens-serien, og dere kan tro at dette var et uttrykk vi raskt begynte å benytte på daglig basis!

Dette er bare et eksempel, og om dere har noen historier/vitser/gåter/annet hvor dette uttrykket spiller en avgjørende rolle, eller i hvert fall er involvert, så er dette deres tråd! Post i vei! Jeg skal selv komme tilbake med flere vittige historier på et senere tidspunkt.

Med vennlig hilsen Saluttknall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...