Gå til innhold

Gamer pc, rundt 7-8k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal til å kjøpe ny pc som er basert på i5.

PC'en skal hovedsakelig brukes til CoD:MW2, World of Warcraft og en del film.

Pc'en skal kobles til en 42" TV for å se film på.

Samsung 22" LCD Syncmaster 2233RZ skal brukes som skjerm ellers.

 

Handlevogn

 

Er det noe som kan kuttes ned på? Vil jo selvfølgelig ha det billigst mulig.

Vil helst at PC'en skal kunne oppgraderes en del opp gjennom årene(CPU, HK, RAM og skjermkort), så er det noe som må byttes ut for å få pc'en mer fremtidsrettet?

Kommer sikkert til å bli noe overklokking etter hvert, men det får bli senere(kjøper ingen ekstra kjøling ennå).

 

 

Takker for all hjelp :)

Endret av Tekk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser greit ut den, men jeg ville ha endret på noen ting, for å optimalisere :)

 

Kabinettet kan du få tilsvarende for 400-500kr mindre og jeg ville ha gått for 3-kanals ram og hovedkort. Hvis du har tid, bør du vente på nvida sitt svar til ati sin 5xxx serie, slik at du får høyere integrasjon av systemet (intel). Alternaltivt kan du gå for et tilsvarende amd/ati oppsett. Dette velger du selv, men du får tilsvarende ytelse for samme pris sånn ca.

Lenke til kommentar
Ser greit ut den, men jeg ville ha endret på noen ting, for å optimalisere :)

 

Kabinettet kan du få tilsvarende for 400-500kr mindre og jeg ville ha gått for 3-kanals ram og hovedkort. Hvis du har tid, bør du vente på nvida sitt svar til ati sin 5xxx serie, slik at du får høyere integrasjon av systemet (intel). Alternaltivt kan du gå for et tilsvarende amd/ati oppsett. Dette velger du selv, men du får tilsvarende ytelse for samme pris sånn ca.

 

Hmm...

Har du noen tanker om hvor lenge det tar får nvidia kommer med nye skjermkort?

Forslag til kabinetter? Helst uten vinduer eller lys :)

Lenke til kommentar
Ser greit ut den, men jeg ville ha endret på noen ting, for å optimalisere :)

 

Kabinettet kan du få tilsvarende for 400-500kr mindre og jeg ville ha gått for 3-kanals ram og hovedkort. Hvis du har tid, bør du vente på nvida sitt svar til ati sin 5xxx serie, slik at du får høyere integrasjon av systemet (intel). Alternaltivt kan du gå for et tilsvarende amd/ati oppsett. Dette velger du selv, men du får tilsvarende ytelse for samme pris sånn ca.

 

Hmm...

Har du noen tanker om hvor lenge det tar får nvidia kommer med nye skjermkort?

Forslag til kabinetter? Helst uten vinduer eller lys :)

 

Nvida lanserer de i mars.

 

Jeg ville ha gått for CoolerMaster sitt HAF 922. Det har lys, men også en av og på-knapp for nettopp dette. Sidedøren er perforert, men bare for viften sin del. Liten notis, HAF = High AirFlow. Altså det har gode kjøleegenskaper. koster 819,- hos komplett.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461645

 

Edit: tilleggsinfo

 

Ta å sjekk ut en omtale om kabinettet: http://www.overclockersclub.com/reviews/co...master_haf_922/

Endret av vonkane
Lenke til kommentar

Det oppsettet der er ikke i nærheten av ¨være et Gameroppsett, det er en topp allroundrigg med middels gameregenskaper for prisen, det prioriteres feil rett og slett. Har du ikke fådd et bedre oppsett til etter filmen skal jeg sette opp et gameroppsett til den prisen.

Lenke til kommentar
Det oppsettet der er ikke i nærheten av ¨være et Gameroppsett, det er en topp allroundrigg med middels gameregenskaper for prisen, det prioriteres feil rett og slett. Har du ikke fådd et bedre oppsett til etter filmen skal jeg sette opp et gameroppsett til den prisen.

 

Tolket det som litt mer enn en ren gamerpc, men det er tydelig vi har en som vet bedre ;)

Lenke til kommentar
Det oppsettet der er ikke i nærheten av ¨være et Gameroppsett, det er en topp allroundrigg med middels gameregenskaper for prisen, det prioriteres feil rett og slett. Har du ikke fådd et bedre oppsett til etter filmen skal jeg sette opp et gameroppsett til den prisen.

 

Skal jo forsåget være en allround pc, men hvis du mener du kan få bedre ytelse til denne prisen, og det ikke trengs stort til å se film på 42" LCD TV/spille og gjør dagligdagse ting på 2 pc skjermer er jeg mer enn glad for å få ett nytt oppsett av deg, Osse :)

 

Tiden har ingenting å si, ettersom jeg ikke har planer om å brstille før tidligst i starten av februar, eller eventuelt vente til Mars for å se hva nVidia har å komme med :)

 

EDIT: Valgte nettopp radeon 5770 på grunn av at jeg spiller for det meste World of Warcraft, som er et CPU spill, og CoD:MW2 trenger ikke de beste komponentene for at det skal være god grafikk ettersom det jeg har forstått.

Kommer sikkert til å oppgradere en gang neste år uansett.

Endret av Tekk
Lenke til kommentar

Regner med at kabinettet er valgt mye ut fra at dette skal være en stille stue pc, siden det er et lyd dempet kabinett. Det vi skal ha rom for her er radeon 5850, men nå er det ennå ikke kommet radeon 5850 med vapor kjøleløsning, vapor kjøleløsningen er ca 8 db mer lydsvak en de fordømte radialviftene som er i standard kjøleløsningen, disse vil nok være kommet i løpet av februar, slik at det grafikkortet du bør se etter er radeon 5850 vapor, er det jeg selv skal ha til min stue pc.

Lenke til kommentar
Regner med at kabinettet er valgt mye ut fra at dette skal være en stille stue pc, siden det er et lyd dempet kabinett. Det vi skal ha rom for her er radeon 5850, men nå er det ennå ikke kommet radeon 5850 med vapor kjøleløsning, vapor kjøleløsningen er ca 8 db mer lydsvak en de fordømte radialviftene som er i standard kjøleløsningen, disse vil nok være kommet i løpet av februar, slik at det grafikkortet du bør se etter er radeon 5850 vapor, er det jeg selv skal ha til min stue pc.

 

Ja, gidder ikke å ha noe som ligner en "flymaskin" gående under film osv.

Lenke til kommentar

Nå er hele 5xxx seien veldig strømgjerring ved lav last, slik at her kan det med litt aktiv profilstyring være helt greit lydnivå ved filmtitting. Men ved gaming så vil du høre det godt, og her er det vel ikke så gernt, men siden du ikke skal ha riggen nå så har forhåpentligvsi det kommet 5850 kort med bedre kjøleløsninger, radeon 5870 har allerede kommet med bedre kjøleløsning.

Lenke til kommentar

hm, med hensyn til at dette i tillegg til å være en gamerigg også skal være en filmrigg og den skal være relativ stille, samt at radeon 5850 vapor nok er en 300 kr dyrere enn det radeon 5850 jeg har satt opp.

 

Jeg har satt det opp slik jeg selv ville hadd det, vel bortsett fra kabinettet da, jeg ville gått for Coolermaster Silio , som også er støydempet, brukt det jeg sparte her på litt bedre hk, og AMDs toppmodell., men ønsker du det Antech kabinettet er det ikke rom for det, og du vil ikke merke forskjell verken i spill eller filmtitting, surfing osv.

 

Siden dette også er en filmrigg, valgte jeg ikke å opptimalisere riggen 100% for gaming, og du har en full hd tv, synes jeg faktisk det bør være med en blueray leser med, dog ville jeg brukt 300 kr mer og fådd med meg cyberlink programvare, men da er vi over kr 8000,-

 

Jeg droppet Crossfirestøtte, dette da det også vil kreve dyrere psu. Hovedkortet har støtte for USB 3.0 og Sata 6.

 

Fra Netshop

Muskin 4 gb DDR3-1600

Lite on Blue ray leser, dvd leser/brenner

Gigabyte 770 Ta hk med usb 3.0 og sata 6

 

Totalt fra Netshop kr 2224,- + vel 100 kr i frakt

 

Fra DustinHome

Antech P183 kabinett

Radeon 5850 - er Saphire Vapor 5850 kommet når du skal bestille, bytt til det

Samsung F3 500Gb - vell er bare 200 ekstra for 1 tb versjone, men budsjett er budsjett

Corsiar 550 psu - + eventuelt vel 100 kr til 650w versjonen, men denne holder

Amd PHII 945 - 3.0 ghz, er kraftig nok til å driver radeon 5850 maks

 

Totalt inkl. frakt fra dustin kr 5484,-

 

Denne riggen er ca 30-40% raskere i gameing en det oppsettet du hadde. Og vel så god til film, siden det også er mulighet for avspilling av Blueray DVD, men som sagt, vurder sterkt å bruk 300 ekstra for retail versjonen med cyberlink bluray programvare med.

Lenke til kommentar
Siden dette også er en filmrigg, valgte jeg ikke å opptimalisere riggen 100% for gaming, og du har en full hd tv, synes jeg faktisk det bør være med en blueray leser med, dog ville jeg brukt 300 kr mer og fådd med meg cyberlink programvare, men da er vi over kr 8000,-

Har en ps3 som jeg bruker til blu-ray.

Er det da noen fordeler for meg å ha det på pc'en i tillegg?

 

Så i stedet for å gå for i5 så anbefaler du i stedet å gå for Amd PHII 945?

Noen spesielle grunner til det? (Har aldri vært bort i Amd, så er litt skeptisk angående dette, men jeg er ikke vanskelig å overtale)

 

Kommer til å kjøpe alt via én nettbutikk.

 

Så litt på DustinHome sine nettsider, men fant ikke noe spesielt angående garanti, utenom hvis det er feil på noe med en gang jeg har fått komponenten. Dette er noe som jeg helst vil ha hvis noe går galt i senere tid.

Lenke til kommentar

Nei ingen grunn til å ha blue ray på pc'en da.

 

Fra uansett webutikk er det vanlig og samme delegaranti og reklemasjon etter norsk lov.

 

De som spares her ville jeg brukt til AMD phii 965 - 125 w, dette da den har fri klokkegenrator. samt gådd opp til gigabyte 790x hk med usb 3.0 og sata 6

 

Men de endelige valg tar du tross alt ikke før du skal bestille.

Lenke til kommentar

Ettersom du vil ha en stillegående pc med lite viftebrøl så går jeg utifra att du ikke har tenkt å overklokke.

Du kan derfor sansynligvis også spare deg litt penger ved å gå for Kingston's ValueR minnebrikker.

Jeg ser på i5 som en overklokkingsprocessor, men mye av grunnen til att den er så overklokkingsvennlig er den lave temperaturen ved standard klokkehastighet. Så denne er nok ikke så dum om lyd er en avgjørende faktor. Phenom II X4 serien gir også mye for pengene, men den er ikke noe spesielt kald.

 

Når det gjelder skjermkort så er ikke dette noe du trenger å bruke 3 000 kr på, ett 1 000kr+ kort vil lett kjøre MW2 på høyeste grafikk uten lag. Å bruke mer penger er ikke bortkasta, det kan ses på som en fremtidsinvestering. Men dess høyere opp på skjermkort stigen du kommer dess mer varme utgir dem og trenger dermed mer fart på viftene.

Wow er ikke noe å tenke over, du vil uansett ha godt over dobbel effekt av det du trenger der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...